VirtualBox v2 og Winxp og VPN

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
mungojerrie

VirtualBox v2 og Winxp og VPN

Indlæg af mungojerrie »

hej alle

har lige fået installeret v2 af VirtualBox og har efterfølgende installeret winxp + noget firma vpn software fra Cisco
meen kan ikke få kontakt med vpn serveren gennem winxp og jeg tror nok jeg skal lave noget "tunnel" halløj i VirtualBox, men er lidt tabt bag en vogn her. Er der nogen der kan hjælpe?

J
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: VirtualBox v2 og Winxp og VPN

Indlæg af lath »

mungojerrie skrev:hej alle

har lige fået installeret v2 af VirtualBox og har efterfølgende installeret winxp + noget firma vpn software fra Cisco
meen kan ikke få kontakt med vpn serveren gennem winxp og jeg tror nok jeg skal lave noget "tunnel" halløj i VirtualBox, men er lidt tabt bag en vogn her. Er der nogen der kan hjælpe?

J

Det er helt rigtigt at kun TCP og UDP protokollerne virker out-of-the-box i virtualbox (VB). Det vi sige at GRE (VPN) ikke virker.
For at GRE skal virke skal host networking, som er udførligt beskrevet i VB brugermanualen bruges.
(brugermanualen er en PDF fil som blev installeret sammen med virtualbox).

Det er ikke lige til at forklare hvad du skal, så følg instruktionerne i brugermanualen, ellers må du vente til jeg (som lovet) har fået host networking til at virke hos mig, og laver en guide. Titel bliver noget i retning af "Host networking i Virtual Box".

Der kan dog godt gå noget tid før jeg får tid til at lave guiden, da jeg snart er på det sidste semester i min IT ingeniør uddannelse, hvor jeg skal skrive bachelorprojekt.
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags