Den 14. September kommer Steam og Source-engine'en natively til Linux. Jeg har ikke nogle skriftlige referencer til dette, men det blev annonceret i dag i SourceCast, at en Steam-udvikler officielt har udtalt at Steam kommer native til Linux og kommer til at køre hurtigere under Linux end Windows. Steams GUI er skrevet i Qt4 (KDE), så jeg ved ikke hvor godt det kommer til at se ud, under GNOME.
Dette vil helt sikkert tiltrække en masse seriøse Counter Strike spillere, da det kører hurtigere under Linux og helt generelt hjælpe en del, med at lave skiftet til Linux, fordi de er bange for ikke at kunne spille deres spil.
Steam & Source-engine - På Linux?
-
- IRC nickname: Don_S
- Geografisk sted: Melby, Nordsjælland
-
- IRC nickname: eitreach
- Geografisk sted: København
Re: Steam & Source-engine - På Linux?
Til helvede med hvordan det ser ud under Gnome. Hovedsagen er at det er et massivt stykke softwarekultur som nu snart kører direkte på Linux, uden nogen som helst form for bøvl.
Det er kampfedt, og vi bør lovprise Valve for indsatsen.
"A Narn heavy cruiser?!"
Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
-
eitreach skrev:Til helvede med hvordan det ser ud under Gnome. Hovedsagen er at det er et massivt stykke softwarekultur som nu snart kører direkte på Linux, uden nogen som helst form for bøvl.
Derfor kan man stadig godt ærgre sig over, at det ikke integrerer lige så godt (medmindre det kommer til at ligne UI'et til Windows).
Håber på at jeg snart kan find noget mere information, omkring hvordan det kommer til at fungere - på den anden side er d. 14. ikke så langt væk.
-
Hej.
Er der nogen der har set Steam for Linux? Jeg kan ikke se noget om det på Valve's hjemmeside, og resten af nettet er også bemærkelsesværdigt tyst.
https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=1313-QIPD-5381
mvh
Henning
Er der nogen der har set Steam for Linux? Jeg kan ikke se noget om det på Valve's hjemmeside, og resten af nettet er også bemærkelsesværdigt tyst.
https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=1313-QIPD-5381
The Steam Client is strictly a Windows application and there are no plans to create a native Linux Steam Client at this time.
mvh
Henning
-
Jeg har også tænkt over det... Håber ikke gutterne på SourceCast har faked den her. :S
-
Efter 3 måneder uden SourceCast, er der nu endelig kommet et nyt, hvor de "undskylder" at Steam ikke er kommet, men Steam og Source til Linux burde efter sigende være færdigt, men ikke officielt udgivet...
-
- IRC nickname: MenZa
- Geografisk sted: Kolding
Interessant, interessant.
Skønt hele idéen jo er, at en stor softwareproducent som VALVe udvikler deres software til Linux, vil jeg godt gøre opmærksom på at både Steam og Counter-Strike (og alle Source-spil!) kører superbt med Wine.
Skønt hele idéen jo er, at en stor softwareproducent som VALVe udvikler deres software til Linux, vil jeg godt gøre opmærksom på at både Steam og Counter-Strike (og alle Source-spil!) kører superbt med Wine.
-
https://support.steampowered.com/kb_art ... -QIPD-5381
Ifølge Valve's egen side er der stadig ingen planer om at gøre Steam kompatibel med Linux.
Ifølge Valve's egen side er der stadig ingen planer om at gøre Steam kompatibel med Linux.
Hilsen Kim.