Jeg kan ikke få ubuntu til at virke i dualboot, så jeg vil gerne afinstallere det, men den vil ikke.
Der sker intet når jeg enten prøver via kontrolpanel, eller kører skiven.
Jeg installerede først på c: drev, og der afinstallerede jeg det fint, og prøvede derefter på D: drevet, og heller ingen held der, ....men så opstod problemet med at afinstallere.
Nogen der kan hjælpe, så ville jeg blive glad....
Sig endelig til hvis i har brug for flere oplysninger.
Tak på forhånd...
Ubuntu 8.0.4.1 dualboot, kan ikke afinstallere ubuntu
-
-
Re: Ubuntu 8.0.4.1 dualboot, kan ikke afinstallere ubuntu
Hej,
Er denne blevet installeret via WUBI?
Er denne blevet installeret via WUBI?
-
Nej, den er installeret via cd
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
hej
hvor mange drev/partitioner har du i alt ?
er det vista eller xp du køre med ?
har du en installationsdisk eller recoverydisk til windows ?
hvor mange drev/partitioner har du i alt ?
er det vista eller xp du køre med ?
har du en installationsdisk eller recoverydisk til windows ?
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
Jeg har 2 drev.
drev 1, med 2 partitioner ( windows er installeret på den.
Drev 2, delt i 2 partitioner.
Jeg kører winxp pro, og har ikke en recovery disk, men har installationsdisk.
drev 1, med 2 partitioner ( windows er installeret på den.
Drev 2, delt i 2 partitioner.
Jeg kører winxp pro, og har ikke en recovery disk, men har installationsdisk.
-
- Admin
hvis du har haft kørt duelboot som beskrevet og fjerner ubuntu, sletter du grub.
jeg ville bruge xp til at formatere den partition som ubuntu ligger på og derefter gøre som beskrevet i dette link:
viewtopic.php?f=4&t=3390
Ps: læs det HELE først og spørg evt igen hvis du er i tvivl om det, inden du gør noget !
------
edit: OG TAG EN BACKUP FØR DU STARTER PÅ NOGET !!!
jeg ville bruge xp til at formatere den partition som ubuntu ligger på og derefter gøre som beskrevet i dette link:
viewtopic.php?f=4&t=3390
Ps: læs det HELE først og spørg evt igen hvis du er i tvivl om det, inden du gør noget !
------
edit: OG TAG EN BACKUP FØR DU STARTER PÅ NOGET !!!
-
Hvis jeg formaterer det drev, hvor jeg har Ubundu liggende, fjerner jeg så også opstarts menuen, hvor du kan vælge start af XP, eller Ubundu
-
- Admin
ja opstartsmenuen er det der hedder grub, når man fjerner ubuntu slettes grub og xp kan ikke startes, det er derfor man feks kan bruge programmet supergrubdisk til at genskabe MBR, du skal bruge xp til at formatere den partition ubuntu ligger på og derefter genskabe MBR, jeg smidder lige et direkte link:
viewtopic.php?f=4&t=2862&hilit=AKUT+problem.+Please+hjAlp+mig+L
den er skrevet til xp !
viewtopic.php?f=4&t=2862&hilit=AKUT+problem.+Please+hjAlp+mig+L
den er skrevet til xp !
-
Jeg er ikke sikker på at det er installeret som en alm winxp.
Jeg har dl denne version fra ubuntus officielle hjemmeside: Ubuntu 8.04 LTS Desktop Edition - Supported to 2011
Og den er installeret via winxp, altså installeret indefra windows.....virker lidt som en skrabet installation bare for at føle om Ubuntu er noget.
Der hører så også en nem uninstaller med, men det er den der ikke virker til at fjerne det igen....og det er ligesom der den er strandet.
Kan det så være en wubi installation jeg har ?
Jeg har dl denne version fra ubuntus officielle hjemmeside: Ubuntu 8.04 LTS Desktop Edition - Supported to 2011
Og den er installeret via winxp, altså installeret indefra windows.....virker lidt som en skrabet installation bare for at føle om Ubuntu er noget.
Der hører så også en nem uninstaller med, men det er den der ikke virker til at fjerne det igen....og det er ligesom der den er strandet.
Kan det så være en wubi installation jeg har ?
-
- Admin
så er det wubi og ikke en "rigtig" duelboot vi snakker om, jeg har aldrig prøver ubuntu via wubi, så jeg står af nu, vi må håber på at der er en herinde der kender til wubi, det er ubuntu installeret som exefil i xp og jeg aner helt ærligt intet om hvordan det skal slettes.
ps: men held og lykke med det, det skal nok lykkes for dig, men tag nu en backup før du arbejder videre, det er surt hvis man sletter det forkerte.
ps: men held og lykke med det, det skal nok lykkes for dig, men tag nu en backup før du arbejder videre, det er surt hvis man sletter det forkerte.
-
Tak for din interesse christian.arvai
Håber der er andre der kan hjælpe...
Håber der er andre der kan hjælpe...
-
Hej igen,
Jeg har fundet løsningen. Der var en fejl i uninstaller.exe, og fandt en tråd her med link til revideret uninstaller her.: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=895954
Tak for hjælpen anyways
Jeg har fundet løsningen. Der var en fejl i uninstaller.exe, og fandt en tråd her med link til revideret uninstaller her.: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=895954
Tak for hjælpen anyways