Sådan ser det desværre ud lige nu. Den har gennem et stykke tid været ustabil, men så blev den pludselig meget meget stabil .
Eksempler på ustabilitet - er dog usikker på relevansen: Har været meget længe om at reagere på ikonet i øverste højre hjørne hvor man kan vælge 'quit'. 9 ud af 10 gange gik der 1 - 2 minutter før skærmen endelig kom frem, og når den gjorde manglede midterste ikon i nederste række - sikkert 'hibernate'.
Har oplevet 'underligheder' såsom manglende mulighed for at markere ved hjælp af ctrl+A. Manglende mulighed for shift+del. Jeg kunne dog godt trække filer hen i trash. Der har sikkert været andre 'småting' hvor jeg bare har tænkt at det var mig der havde lavet ged i den/ikke kendte ubuntu godt nok.
Nuværende symptomer: Den lader til at starte normalt op og skrivebordet vises normalt. Min gadget der viser processor og harddisk aktivitet giver udslag - for så pludselig at flatline. Intet liv, jeg kan ikke komme i kontakt med ubuntu. D.v.s. at jeg heller ikke kan få fat terminalen. Det betyder selvfølgelig at jeg heller ikke kan komme til at lukke lovligt ned. Eneste udvej er så powerknappen. Et meget hurtigt og let tryk på den, og skærmen kommer hurtigt op med en masse, som jeg skyndte mig at fotografere. her er links til billeder af resultatet. http://pedersen.brygge.dk/skaerm2.jpg og http://pedersen.brygge.dk/skaerm1.jpg. En del warnings, som jeg er sikker på giver mening for Jer herinde.
Jeg er næsten sikker på at I vil bede mig om at boote op med min live CD og foretage mig et eller andet, men det har jeg desværre først mulighed for i aften, hvor jeg også vil kunne gå på #ubuntu-dk hvis en eller anden kan hjælpe der.
Hurra for min gamle laptop.
Testede lige xp partitionen. Den virker så upåklageligt som sådan en nu kan - også netkortet.
Med venlig hilsen,
Britta
Død ubuntu hardy heron? Hardware issue?
Re: kun skin(d)død ubuntu hardy heron? Hardware issue?
Så har jeg lidt mere at fortælle. Dokumenterne på skrivebordet reagerer fint på museklik, så faktisk er problemet 'kun' i de 3 menuer og ikonerne i top baren - sjovt nok f.eks ikke min ordbog, men mozilla, pidgin, terminal o.a. vigtige er lige p.t. kun til pynt.
Jeg kan åbne terminalen v.h.a. ctrl + shift + F1, jeg kan også genstarte (ctrl + shift+ backspace), så lidt sjov er der alligevel ved den.
D.v.s. at jeg kan bruge terminalen - problemet er bare at jeg ikke lige ved hvordan jeg bruger den i den konkrete situation. Kan nogen hjælpe mig med det?
Venligst,
Britta
Jeg kan åbne terminalen v.h.a. ctrl + shift + F1, jeg kan også genstarte (ctrl + shift+ backspace), så lidt sjov er der alligevel ved den.
D.v.s. at jeg kan bruge terminalen - problemet er bare at jeg ikke lige ved hvordan jeg bruger den i den konkrete situation. Kan nogen hjælpe mig med det?
Venligst,
Britta
-
Re: Død ubuntu hardy heron? Hardware issue?
Hej,
Hvilken driver er installeret til dit Nvidia?
Du kan installere program til styring af dit kort
Programmet vil du finde under System / Indstillinger / Nvidia X Server Settings.
Har du aktiveret under System / Administration / Hardware Drivers dit Nvidia kort?
Hvilken driver er installeret til dit Nvidia?
Du kan installere program til styring af dit kort
Kode: Vælg alt
sudo apt-get install nvidia-settings
Programmet vil du finde under System / Indstillinger / Nvidia X Server Settings.
Har du aktiveret under System / Administration / Hardware Drivers dit Nvidia kort?