hjælp til af fjerne ubuntu

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
spissundt

hjælp til af fjerne ubuntu

Indlæg af spissundt »

hej hej.
jeg har gennem nogle måneder brugt ubuntu, og har egentlig været helt tilfreds med det. Nu skal min lillebror arve min computer, og han vil have windows. problemet er at jeg ikke har nogen som helst ide om hvordan man fjerner ubuntu?
er der nogen der kan hjælpe?
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: hjælp til af fjerne ubuntu

Indlæg af Christian.Arvai »

hej

det kommer da helt af sig selv, når man installere windows vælger man bare at bruge hele harddisken, så bliver ubuntu slettet

---
edit: og så er vil jeg også gerne vide svaret på sådanUBUNTU´s spørgsmål !
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
sådanUBUNTU
Geografisk sted: Valby

Indlæg af sådanUBUNTU »

har du dualboot med windows og ubuntu, eller vil du lave en frisk windowsinstallation?
Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50
spissundt

Indlæg af spissundt »

sådanUBUNTU skrev:har du dualboot med windows og ubuntu, eller vil du lave en frisk windowsinstallation?

jeg har dualboot, men med til min computer var kun en recover cd.?:S
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

hej

her er et link til en tilsvarende tråd:
viewtopic.php?f=4&t=3390

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
spissundt

Indlæg af spissundt »

tak skal du ha. jeg ser om jeg kan finde ud af det.
Poul-erik
IRC nickname: PE

Indlæg af Poul-erik »

Hej,

Er også ny i Ubuntu, jeg lavede en dual boot sammen med windows XP og det fungerede fint, da ubuntu jo opretter denne startmenu som jeg kalder den, der hvor jeg kan vælge Ubuntu/XP fik jeg et problem efter jeg fjernede Ubuntu igen,

Ikke fordi jeg ikke vil køre med Ubuntu, men der skulle bruges en anden PC.

Problemet var at jeg bare drønede ind i XP (not Vista) og under admin, slettede jeg de partioner hvor Ubuntu lå på og så var alt jo i skønneste orden, (eller var det), lige til jeg genstartede så ser det ud som om denne startmenu stadig leder efter noget Ubuntu som ikke er der, og derved kunne jeg ikke komme i Windows igen uden at installere den om.

Jeg har lige været under : Egenskaber for system, derefter avanceret og så under start og genoprettelse er der indstillinger hvor jeg måske kunne tro at der var tilføjet en linje eller andet der, men det er der ikke da jeg har tjekket på den jeg sidder med her, så der kan kunne jeg nok ikke have fjernes noget der havde fået den til at starte XP op igen.

Spørgsmål :: Kan Ubuntu afinstallere sig selv så der ikke ligger mere sammen med XP, er der bare en eller anden nem måde at gøre det på.

Angående Ubuntu så er det ret sejt, det virker meget hurtigt på min gamle Athlon 2500+ Barton 1833mhz og 768mb DDR Ram, og internettet køre utroligt hurtigt med firefox, så det er ikke et system der lige bliver fjernet igen.

Jeg kan se at der er flere der Bruger Ubuntu 7,10, er det ikke bare en tidligere version, hvis man installere 7,10 og opdatere sit ubuntu bliver det så ikke til en 8,4 tilsidst.

Nå men supert system selvom det kræver lidt omtanke det med Wine har jeg læst et eller andet sted
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

hej

hvis du har haft en duelboot kørende, kan man ikke bare slette ubuntu uden at slette grub (startmenu som du kalder den), det er derfor man evt kan bruge supergubdisk:
viewtopic.php?f=4&t=2862&hilit=AKUT+problem.+Please+hjAlp+mig+L
den at genoprette mbr, efter at man har slettet ubuntu.

hvis man installere 7,10 og derefter opdatere det, er det ikke det samme som 8.04, så skal du vælge upgradere til 8.04 lts i tilføj-fjern