Hej.
Jeg kan ikke logge på det trådløse netværk på mit gymnasium.
Når man benytter Windows eller mac er proceduren følgende; man starter sin computer, åbner sin browser, så kommer man til en side hvor man skal logge på (den hedder noget bluesocket) efter man har logget på bliver man automatisk ledt videre til sin start side.
Mit problem ligger i at jeg ikke kan komme indpå den der bluesocket side, men jeg har massere af forbindelse.
Nogen der har en ide hvordan det kan løses?
Trådløsr på mit gymnasium.
-
- Geografisk sted: Virum
-
- IRC nickname: Jarlen
- Geografisk sted: København
Re: Trådløsr på mit gymnasium.
På DTU kører det i teorien på samme måde, de har opsat en form for login til gatewayen før du kan komme på nettet. Du burde gerne blive videresendt til dette loginsite automatisk. Hvis du ikke gør det, kan du prøve at åbne terminalen og skrive "route", det giver dig en liste over de default routes din computer bruger.
På min står der f.eks:
Destination Gateway osv....
192.186.1.0 * osv...
default 192.168.1.1 osv.
Dette betyder at hvis jeg vil gå ind på adressen "192.168.1.0" bliver jeg sendt derhen via. adressen * (den tilknyttede gateway).
Hvis jeg vil til nogen andre adresser (gateway) bliver jeg sendt til 192.168.1.0, dette vil i mit tilfælde sende mig til min router, der kan guide mig videre ud på det store farlige internet.
Prøv at køre samme kommando, og se om du kan finde dig en lignende gateway (når du er logget på netværket), og prøv så at skrive IP-adressen som adresse i din gateway (i mit tilfælde skulle jeg så skrive 192.168.1.1) og se om de så kan finde ud af at sende dig det rigtige sted hen.
På min står der f.eks:
Destination Gateway osv....
192.186.1.0 * osv...
default 192.168.1.1 osv.
Dette betyder at hvis jeg vil gå ind på adressen "192.168.1.0" bliver jeg sendt derhen via. adressen * (den tilknyttede gateway).
Hvis jeg vil til nogen andre adresser (gateway) bliver jeg sendt til 192.168.1.0, dette vil i mit tilfælde sende mig til min router, der kan guide mig videre ud på det store farlige internet.
Prøv at køre samme kommando, og se om du kan finde dig en lignende gateway (når du er logget på netværket), og prøv så at skrive IP-adressen som adresse i din gateway (i mit tilfælde skulle jeg så skrive 192.168.1.1) og se om de så kan finde ud af at sende dig det rigtige sted hen.
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt
-
- Geografisk sted: Virum
Det må jeg så prøve på mandag.
Mange tak
Mange tak
-
Vi kører med samme princip på mit gymnasium. Jeg har lige installeret Ubuntu på en af mine klassekameraters bærbar og han kan komme på nettet. Du skal bare åbne Firefox og gå ind på en vilkårlig hjemmeside. Derefter bliver du automatisk sendt videre til der, hvor du skal skrive login.
Når en tråd er løst så marker den løst