kan man rede billeder på en brændt cd som ikke kan læses

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
ravnen

kan man rede billeder på en brændt cd som ikke kan læses

Indlæg af ravnen »

Hej,
Jeg har for noget tid siden brændt billeder på en cd, da jeg så her forleden skulle bruge dem igen ville drevet ikke læse filerne på cden.
Kan man finde et program som selv finder ud af at springe frem på en cd til de filer som ikke er beskadet så man kan rede så meget som muligt, el. har jeg mistet mine ca. 4000 billeder ?

Mvh:Allan
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: kan man rede billeder på en brændt cd som ikke kan læses

Indlæg af Christian.Arvai »

hej

har du en mulighed for at prøve, om du kan åbne den cd på en anden pc ?

jeg har selv 3 pc´er og der er stor forskel på hvor følsomme de er over for feks ridser.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
ravnen

Indlæg af ravnen »

Ja jeg har prøvet 5 forskellige pc'er
Jeg tror det er starten af cd'en som er beskadiget.
Har jeg mulighed for at læse et stykke inde på cd'en ?
Jimmyfj
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af Jimmyfj »

Hvis det er i starten af skiven, målt fra center og ud så er skiven efter min mening ikke til at redde da TOC-filen, Table Of Contence, ligger der. Er TOC-filen beskadiget kan maskinen ikke læse indholdet af skiven. På nogle systemer hedder samme fil Lead-in og Lead-out, men det er samme fil der er tale om. Eneste "håb" er hvis du kan skaffe et gammelt 1xspeed drev som er ligeglad med hvad den får at læse på, men det er langt fra sikkert at den kan læse den.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"

Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
Ormen
Geografisk sted: Trekantsområdet

Indlæg af Ormen »

Jeg vil mene at du skal forsøge med et recovery program. Et sådanne program vil læse alt hvad der kan læses uanset om TOC er beskadiget. Hvis dataene er der kan de læses!
Jeg bruger selv Active@Undelete (det koster, er til win, men det virker!) og har brugt det mange gange med succes.
Om der findes en pendant til Ubuntu skal jeg ikke kunne sige, men vil da lige undersøge sagen når jeg kommer på Ubuspanden igen :)
/Ormen
Med en Ubuntu-overbevist svigermor!
Jeg
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Jeg »

Alt er gratis på internettet
Det er essentielt at systemimplementere en real-time ekspansionsgate i floppycontrollerchippen, så executiven ikke dead-locker BIOS'en når den looper i det handshakede interface-mode under initial diskboot!