Java på Ubuntu 7.04

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
Jazsko
IRC nickname: Jazsko

Java på Ubuntu 7.04

Indlæg af Jazsko »

Hei, lurer på om det er noen som kan forklare hvordan jeg kan installere java på en ubuntu server, som er da en tykk klientserver, og at tykk klienter rundt den også har det og bruker det, spesielt under firefox osv. Håper jeg slipper å installere det separat på hver enkel maskin.

Takk
Artificial Intelligence
Geografisk sted: Køge

Re: Java på Ubuntu 7.04

Indlæg af Artificial Intelligence »

Skal det være Sun Java, eller en anden Java?
Jazsko

Indlæg af Jazsko »

Artificial Intelligence skrev:Skal det være Sun Java, eller en anden Java?

Sun Java.
PKO

Indlæg af PKO »

Hej.

Hvilken version af 7.04 32 eller 64 bit? Er den med desktop installeret?

Du kan finde din version ved i terminal at skrive

Kode: Vælg alt

uname -m

x86_64 er 64 bit, mens 32 bit vil returnere i686 eller i586.

Kunne du ikke forklare lidt bedre, hvad det er du vil gøre. Hvad mener du eksempelvis med
som er da en tykk klientserver, og at tykk klienter rundt den også har det og bruker det,

Mener du, at din server bliver brugt som virtuelle desktoppe hos dine klienter?
Mvh Kraków

Guides Ubuntu
Programmer -> Tilbehør -> Terminal
Jazsko

Indlæg af Jazsko »

PKO skrev:Hej.

Hvilken version af 7.04 32 eller 64 bit? Er den med desktop installeret?

Du kan finde din version ved i terminal at skrive

Kode: Vælg alt

uname -m

x86_64 er 64 bit, mens 32 bit vil returnere i686 eller i586.

Kunne du ikke forklare lidt bedre, hvad det er du vil gøre. Hvad mener du eksempelvis med
som er da en tykk klientserver, og at tykk klienter rundt den også har det og bruker det,

Mener du, at din server bliver brugt som virtuelle desktoppe hos dine klienter?

Klientene som brukes booter via pxe, altså de henter en image fra serveren og bruker den. Serveren er 32 bit i686. Jeg lurer på om jeg kan installere java på serveren og at web browser plugin for java fungere på klientene også?
Jimmyfj
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af Jimmyfj »

Efter hvad jeg ved om Java er det et "Stand-alone" environment og derfor ikke kompatibelt på nævnte måde. Var der noget om, at det lod sig gøre at installere Java Runtime Environment alene på serveren ville det ikke være nødvendigt at installere JRE på hver enkelt client. Dersom det er nødvendigt at have Java-fortolkeren liggende lokalt på såvel server som på client må man gå ud fra at fortolkeren ikke er netværks-kompatibel som ønsket.

Men hvor vidt det lader sig gøre gennem JavaServer Faces er jeg ikke nok inde i til at gøre rede for.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"

Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
Jazsko

Indlæg af Jazsko »

Jimmyfj skrev:Efter hvad jeg ved om Java er det et "Stand-alone" environment og derfor ikke kompatibelt på nævnte måde. Var der noget om, at det lod sig gøre at installere Java Runtime Environment alene på serveren ville det ikke være nødvendigt at installere JRE på hver enkelt client. Dersom det er nødvendigt at have Java-fortolkeren liggende lokalt på såvel server som på client må man gå ud fra at fortolkeren ikke er netværks-kompatibel som ønsket.

Men hvor vidt det lader sig gøre gennem JavaServer Faces er jeg ikke nok inde i til at gøre rede for.

Jeg vet at det går an med skolelinux, det har jeg gjort før, begge er debian. Det finnes sikkert en måte å gjøre det på, men har ikke funnet ut hvordan. Har installert den på serveren, fungerer kjempebra der, men ikke på clientene. Vet ikke hva jeg gjør galt.
PKO

Indlæg af PKO »

Kunne det ikke klares eventuelt med et script ved opstarten af klienter?

Hvordan er disse images dannet?
Mvh Kraków

Guides Ubuntu
Programmer -> Tilbehør -> Terminal
Jazsko

Indlæg af Jazsko »

PKO skrev:Kunne det ikke klares eventuelt med et script ved opstarten af klienter?

Hvordan er disse images dannet?

Det vet jeg ikke, men det er jo litt rart, tenkt på et nettverk med en server og 10 klienter, at man må gå til hver klient og installere java separat. Det er jo ganske tungvint, i tilleg setter man opp en ny klient og så må man installere alt på den klienten også. Hadde tenkt meg at imaget som lastes ned fra klienten inneholdt den javaen som da ble installert på serveren.