ej
Hej
jeg er en relativ ny Ubuntu bruger og er generelt godt tilfreds med programmet, men er selvfølgelig stødt ind i et lille problem. Jeg kan ikke få mine spil til at fungere ordentlig ved brugen af Wine. Efter at have eksperimenteret en del med det, har jeg fået gjort Wine arbejdsområdet så lille, at jeg nu ikke kan ændre på wine konfigurationen.
Jeg har selvfølgelig prøvet at det almindelige så som, maksimer, forstør, træk ud osv.
Jeg har prøvet at afinstallere programmet vha:
sudo apt-get remove Wine og sudo aptitude remove wine
Jeg har også prøvet at fjerne konfigurationsfilerne vha:
sudo apt-get remove --purge Wine og sudo aptitude purge Wine
jeg har prøvet at afinstallere vha Synaptic
Jeg har prøvet at installere en gammel version af Wine via terminalen. Jeg har prøvet at geinstallere wine vha Synaptic.
Alle disse ting uden held. Hver gang jeg geninstalleret den nye eller en gammel version, kan Wine huske min konfiguration af arbejdsområdet. Dvs jeg kan ikke arbejde i Wine.
For at summe op:
Hvorfor kan Wine huske mine ”gamle” konfigurationer og hvordan får jeg slettet programmet totalt således at jeg kan starte på en frisk?
Wine afinstallation
-
- IRC nickname: eitreach
- Geografisk sted: København
Re: Wine afinstallation
Altså - har du installeret forskellige udgaver af Wine på samme maskine? Kan du slet ikke bruge winecfg?
Nu kan jeg se at du har prøvet purge fra terminal - men har du prøvet "fjern fuldstændigt" (samme) fra Synaptic? Jeg har tit klokket i den syntaks..
Nu kan jeg se at du har prøvet purge fra terminal - men har du prøvet "fjern fuldstændigt" (samme) fra Synaptic? Jeg har tit klokket i den syntaks..
"A Narn heavy cruiser?!"
Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
-
Nej jeg har kun en version af Wine på min maskine - pt nyeste. Jeg installerede en gammel version for at teste, om cfg ville følge med over på en gammel version - hvilket den desværre gjorde.
Jeg kan slet ikke bruge winecfg. Arbejdsviduet er ca. 2 x 2 cm - jeg kan kun se højre hjørne. Jeg kan ikke maksimere, trække ud eller noget andet. Meget mystisk!
I synaptic har jeg prøvet at tilføje og fjerne wine ved at markere og "apply changes"
Jeg kan slet ikke bruge winecfg. Arbejdsviduet er ca. 2 x 2 cm - jeg kan kun se højre hjørne. Jeg kan ikke maksimere, trække ud eller noget andet. Meget mystisk!
I synaptic har jeg prøvet at tilføje og fjerne wine ved at markere og "apply changes"
-
- IRC nickname: eitreach
- Geografisk sted: København
Hvordan har du installeret de to forskellige udgaver?
Og valgte du Fjern, eller Fjern Fuldstændigt i Synaptic?
Og valgte du Fjern, eller Fjern Fuldstændigt i Synaptic?
"A Narn heavy cruiser?!"
-
Jeg har prøvet både at fjerne og fjerne fuldstændigt i synaptic uden held.
Den nyeste udgave af wine installerede jeg gennem Programmer > tilføje/fjern og jeg har også prøver via terminalen.
Den ældre udgave hentede jeg på wine's hjemmeside og installerede via terminalen. Efter installationen fortalte ubuntu mig at der var en opdatering tilgængelig - den nye version af wine - men den gamle version der nu var installerede, havde alligevel cfg fra den "tidligere" installerede nye version som default.
Den nyeste udgave af wine installerede jeg gennem Programmer > tilføje/fjern og jeg har også prøver via terminalen.
Den ældre udgave hentede jeg på wine's hjemmeside og installerede via terminalen. Efter installationen fortalte ubuntu mig at der var en opdatering tilgængelig - den nye version af wine - men den gamle version der nu var installerede, havde alligevel cfg fra den "tidligere" installerede nye version som default.