Hjælp!! Linux 7.10 lukker hele tiden alle programmer ned?
-
-
- IRC nickname: metheon
-
- IRC nickname: Madsens
Re: Hjælp!! Linux 7.10 lukker hele tiden alle programmer ned?
metheon skrev:Hvis du vil opdatere firefox så bare gør det via apt-getKode: Vælg alt
sudo apt-get install firefox
Tak! Var meget nemmere!
-
Hej,
Under 7.10 vil dette give 2.0.0.16 og ikke 3.0.1.
-
PKO skrev:Hej,
Selv med opdateret source? Interessant.
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
hej
test af sudo apt-get install firefox på 7.10 :
julia@julia-laptop:~$ sudo apt-get install firefox
[sudo] password for julia:
Indlæser pakkelisterne... Færdig
Opbygger afhængighedstræ
Reading state information... Færdig
firefox er i forvejen den nyeste version.
0 opgraderes, 0 nyinstalleres, 0 afinstalleres og 0 opgraderes ikke.
julia@julia-laptop:~$
resultat :
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; da-DK; rv:1.8.1.16) Gecko/20080715 Ubuntu/7.10 (gutsy) Firefox/2.0.0.16
test af sudo apt-get install firefox på 7.10 :
julia@julia-laptop:~$ sudo apt-get install firefox
[sudo] password for julia:
Indlæser pakkelisterne... Færdig
Opbygger afhængighedstræ
Reading state information... Færdig
firefox er i forvejen den nyeste version.
0 opgraderes, 0 nyinstalleres, 0 afinstalleres og 0 opgraderes ikke.
julia@julia-laptop:~$
resultat :
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; da-DK; rv:1.8.1.16) Gecko/20080715 Ubuntu/7.10 (gutsy) Firefox/2.0.0.16
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
Okay, jeg har aldrig prøvet at installere et program som er pakket i tar.bz2, men jeg fandt følgende guide:
Jeg tror nok du skal være obs på at du har den liggende et sted du gerne vil have den installeret for 'make' og 'make install' installere det vist nok i den mappe du står i, så hvis det er på skrivebordet så er det der den bliver installeret.
Uden på nogen måde at vide det, så vil jeg tro det er en god idé at fjerne din eksisterende firefox installation før end du installere den nye.
Inden du gør det her må du nok hellere lige få et OK fra en af de mere erfarne
The installation procedure for software that comes in tar.gz and tar.bz2 packages isn't always the same, but usually it's like this:
# tar xvzf package.tar.gz (or tar xvjf package.tar.bz2)
# cd package
# ./configure
# make
# make install
If you're lucky, by issuing these simple commands you unpack, configure, compile, and install the software package and you don't even have to know what you're doing. However, it's healthy to take a closer look at the installation procedure and see what these steps mean.
Jeg tror nok du skal være obs på at du har den liggende et sted du gerne vil have den installeret for 'make' og 'make install' installere det vist nok i den mappe du står i, så hvis det er på skrivebordet så er det der den bliver installeret.
Uden på nogen måde at vide det, så vil jeg tro det er en god idé at fjerne din eksisterende firefox installation før end du installere den nye.
Kode: Vælg alt
sudo apt-get remove firefox
Inden du gør det her må du nok hellere lige få et OK fra en af de mere erfarne
-
Hej folkens.
Jeg har gjort en interessant opdagelse på mit problem med min computer, for da jeg fik nok af Ubuntu 7.10, installerede jeg Ubuntu 8.04.
Og ved i hvad? Det har præcis samme fejl med at lukke alle programmerne ned.
Og efter min mening kan problemet kun skyldes 2 ting så.
1. En deffekt del i min computer.
2. De har begge haft et problem med installation af Gnome Power Manager.
(Til problem 2:) Det vil sige at Ubuntu 7.10 kom frem med en meddelelse på et tidspunkt om at Gnome Power Manager ikke var installeret korrekt, og dette tænkte jeg ikke videre over.
Så her efter installation af Ubuntu 8.04, kommer den frem ved opstart og siger at der er noget i vejen med Gnome. Jeg er ikke så meget inde i hvad Gnome er, men det må være noget ret vigtigt da Ubuntu 8.04 for det første lukker alle programmer ned (eksklusiv Terminalen). Og for det andet fryser computeren nogle gange. Og det tredje store problem er at når jeg trykker på knappen helt oppe i højre hjørne af skærmen for at lukke computeren ned, fryser computeren, og så er jeg nødt til at genstarte. Og jeg har en anelse om at alt dette måske skyldes Gnome.
Nå men nu har jeg ledt helt vildt længe efter en nyere version af Gnome, men hver gang jeg finder en installation og prøver at installerer den, siger computeren at der allerede er en nyere installation installeret. Så er der nogen der ved hvordan jeg opdaterer Gnome via Terminalen?
Eller evt. afinstallerer Gnome via terminalen (hvis muligt), og derefter installerer det igen?
Mange tusinde tak for jeres tid!!!!
Ps. Har nyeste version af firefox og flash installeret, og min computer er fuldt opdateret.
Jeg har gjort en interessant opdagelse på mit problem med min computer, for da jeg fik nok af Ubuntu 7.10, installerede jeg Ubuntu 8.04.
Og ved i hvad? Det har præcis samme fejl med at lukke alle programmerne ned.
Og efter min mening kan problemet kun skyldes 2 ting så.
1. En deffekt del i min computer.
2. De har begge haft et problem med installation af Gnome Power Manager.
(Til problem 2:) Det vil sige at Ubuntu 7.10 kom frem med en meddelelse på et tidspunkt om at Gnome Power Manager ikke var installeret korrekt, og dette tænkte jeg ikke videre over.
Så her efter installation af Ubuntu 8.04, kommer den frem ved opstart og siger at der er noget i vejen med Gnome. Jeg er ikke så meget inde i hvad Gnome er, men det må være noget ret vigtigt da Ubuntu 8.04 for det første lukker alle programmer ned (eksklusiv Terminalen). Og for det andet fryser computeren nogle gange. Og det tredje store problem er at når jeg trykker på knappen helt oppe i højre hjørne af skærmen for at lukke computeren ned, fryser computeren, og så er jeg nødt til at genstarte. Og jeg har en anelse om at alt dette måske skyldes Gnome.
Nå men nu har jeg ledt helt vildt længe efter en nyere version af Gnome, men hver gang jeg finder en installation og prøver at installerer den, siger computeren at der allerede er en nyere installation installeret. Så er der nogen der ved hvordan jeg opdaterer Gnome via Terminalen?
Eller evt. afinstallerer Gnome via terminalen (hvis muligt), og derefter installerer det igen?
Mange tusinde tak for jeres tid!!!!
Ps. Har nyeste version af firefox og flash installeret, og min computer er fuldt opdateret.
-
Hej,
1. For dårlige RAM eller for lille og ikke stabil strømforsyning.
2. Eventuelt problem med skærmkort.
3. Check at alle kort, RAM + kabler + processor er korrekt monteret.
4. Varmeproblem.
4. Varmeproblem.
-
4. Varmeproblem.
Hej igen! Har fundet ud af at ved at overvåge mit CPU forbrug vha. systemovervåger i panelet, at når intet er åbent, og computeren bare står på skrivebordet, så ligger mit CPU forbrug op 0%..
Hvorimod at med det samme jeg åbner firefox eller noget andet, så styrter den op til ca 80 CPU forbrug hvor den så lige ligger i 10 sek, og så lukker den firefox ned.
Tror ikke det er varmeproblemer det skyldes, eller problemer med skærmkortet. Og jeg har tjekket alle stik utallige gange. Det er en stationær computer, og tror derfor heller ikke så meget det er min strømforsyning, men tror du det kan skyldes dårlige ram at mit CPU forbrug gør sådan?
Rettelse:
Det at jeg åbner en mappe kan også få CPU forbruget op på 100% i 2 sekunder.
Min computer kom lige med denne fejl da jeg hørte musik, hvorefter den lukkede musikken ned:
------------------------------------------
Panelet stødte ind i et problem under indlæsning af "OAXIID:GNOME_MixerApplet".
Vil du slette panelprogrammet fra din konfiguration?
[Slet ikke] [Slet]
-------------------------------------------
Jeg trykkede "Slet ikke", men "Statusbar" er forsvundet fra panelet efter fejlen kom frem?
Det skal også siges at computeren kan finde på at lukke programmerne ned selvom computeren har et CPU forbrug på under 5%!
-
Hej,
Det er OK at din CPU bruges, når du gør noget. 100% kortvarigt er OK og helt normalt.
Check dine RAM.
Check at det ikke er Noname, de har samme parametre.
Og lad være med at mixe.
Hvad er dine specifikationer på komputer?
Det er OK at din CPU bruges, når du gør noget. 100% kortvarigt er OK og helt normalt.
Check dine RAM.
Og lad være med at mixe.
-
Check dine RAM.
Og lad være med at mixe.
Hvad vil det sige at de er Noname?
Computer specifikationer: (Taget fra systemovervågning fra Ubuntu)
Hukommelse: 502,7 MiB
Processor0: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.0 GHz
Processor1: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.0 GHz
Tilgængelig diskplads: 103,3 GiB
-
Noname vil sige at producent er ukendt.
Meget ofte hukommelse af lavere kvalitet som bliver solgt uden angivelse af producent.
Meget ofte hukommelse af lavere kvalitet som bliver solgt uden angivelse af producent.
-
PKO skrev:Noname vil sige at producent er ukendt.
Okay. Så lukker jeg den lige ned, og tjekker mine RAM mm., og vender tilbage når jeg starter den op igen!
-
PKO skrev:Noname vil sige at producent er ukendt.
Så har jeg haft tjekket mine ram om alle stik igennem igen!
Har 1 ramblok i på 512 MB af producenten "Elixir". Er det til at stole på? (Hvis du kender dem)
Har i øvrigt 1 ramblok liggende ved siden af mig på 256 MB af producenten "Nanya". Fik af vide i et andet forum for længe siden at det kun ville gøre computeren langsommere at sætte det i, da der ikke er lige mange ram på de 2 ramblokke. Kan dette passe, eller skal den sættes i?
Det er begge DDR 333MHZ ramblokke.