Hej
Efter at have kigget lidt rundt i tastaturgenveje osv. er jeg muligvis kommet til at ;ndre i et eller andet, s[ jeg ikke l;ngere kan lave danske specialbogstaver. Den bruger faktisk et helt andet tastaturlayout.
Der udover laver den ogs[ de streger, der burde v;re over bogstaver (eksempelvis `e) til at v;re foran bogstavet i stedet.
Kan det have noget at g're med SCIM? det er et ikon der er i statusbaren. Jeg har indstillet den til dansk, men den bruger stadig amerikansk eller engelsk layout.
PS. b;r over med ;'[ inde midt i teksten, det er bare de danske specialbogstaver der mangler. (AE, OE, og AA)
Danske specialbogstaver
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: Danske specialbogstaver
hej
jeg er ikke sikker, men prøv at gå ind i : system>administration>sprogunderstøttelse
på min pc er der flueben ud for dansk og engelsk sprog , så der er måske det danske du
har fået slettet fra listen.
anden mulighed :
system>indstillinger>tastatur>layout og derefter tilføj-fjern sprog
på min hedder den "denmark"
jeg er ikke sikker, men prøv at gå ind i : system>administration>sprogunderstøttelse
på min pc er der flueben ud for dansk og engelsk sprog , så der er måske det danske du
har fået slettet fra listen.
anden mulighed :
system>indstillinger>tastatur>layout og derefter tilføj-fjern sprog
på min hedder den "denmark"
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
Re: Danske specialbogstaver
Jeg har fået tastaturet til at virke fint med de danske bogstaver(æøå) efter at have ændret en eller anden anden indstilling til dansk.
Og uden egentligt at have ændret noget virker de der streger over bogstaver også. (eks. éèêë)
Meget mærkeligt, og nu tror jeg egentligt bare jeg holder mig væk fra tastaturindstillinger :S
Og uden egentligt at have ændret noget virker de der streger over bogstaver også. (eks. éèêë)
Meget mærkeligt, og nu tror jeg egentligt bare jeg holder mig væk fra tastaturindstillinger :S