Softwarekilder.

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Stra
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: Softwarekilder.

Indlæg af Stra »

zerben skrev:Hej.Jeg har lige lavet en ny inst og ikke markeret proposed og backports.Der er ingen problemer med at markere vigtige men hvad vil man mangle uden de 2 andre.

Intet.

Jeg mener du skal bruge dem, hvis du fx har installeret 08.10 Alfha 2, og vil have de nyeste opdateringer løbende. Eller hvis du vil teste alt det nyeste der udgives inden de frigives. Ligesåvel som det kan være uden support.

Stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
sådanUBUNTU
Geografisk sted: Valby

Indlæg af sådanUBUNTU »

Backports er nye versioner af ubuntus standardprogrammer og pakker som efterspørges af brugere, f.eks. openoffice, pidgin osv.

Jeg har valgt at køre med backports enabled, da jeg meget sjældent har oplevet problemer med kilden + at man får lov at få fingre i nye versioner af programmerne, og det er jo altid spændende. Backports er ok testet.

Ellers er medibuntu en glimrende ekstern softwarekilde. (se www.medibuntu.org). Serveren er dog nede lige pt :-P. Ikke den bedste "anbefaling".

Generelt opnår man dog den største stabilitet uden backports, medibuntu eller proposed aktiveret.
Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50
zerben

Indlæg af zerben »

Jeg spørger bare fordi hvis man læser cb400s guide til suse anbefaler han at man markerer backports og han har jo skrevet en aldeles udmærket guide (al respekt til hans arbejde).Jeg troede bare at det var en rimelig vigtig ting at have markeret.