Har forleden lagt Ubuntu ind på min nye pc, som har Windows XP med kabeltilslutning (stofanet) til internettet. Når jeg prøver at tilslutte Ubunto til nettet, viser den 2 muligheder for tilslutning: trådløst netværk eller modem. Er kabeltilslutning ikke mulig? Jeg ringede og spurgte stofanet-support, om det var muligt at skifte tilslutningen på den samme pc mellem Ubuntu og Windows. Manden vidste ikke, hvad Ubuntu var?!?! - men han kunne bekræfte at min internetforbindelse var i orden!!!!
Hilsen gerd
Ubuntu og kabeltilslutning
-
Re: Ubuntu og kabeltilslutning
Hvad for en forbindelse kører du med?
- Ubuntu burde finde kabel-tilslutningen med det samme. Kunne du downloade sprogpakker under installationen?
- Ubuntu burde finde kabel-tilslutningen med det samme. Kunne du downloade sprogpakker under installationen?
Når en tråd er løst så marker den løst
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
hej gerdan
i dit panel er der et icon til netværk , hvis du venstreklikke på den , burde der være en mulighed der hedder "kablet netværk"
det er der min står ( når jeg kører kablet netværk) , hvis der ikke er den mulighed , er her er et par spørgsmål mere :
navn/model/type/årgang på din pc ?
model på router ?
sad dine router og kabler rigtigt i din pc under installering af ubuntu ?
er det ubuntu 7.10 eller 8.04 du køre med ?
og er det en 32 eller 64 bit udgave af ubuntu ?
som udgangspunkt tror jeg da at de fleste herinde har kablet netværk (uden problemer) , det plejer at være det
trådløse der kan drille lidt.
i dit panel er der et icon til netværk , hvis du venstreklikke på den , burde der være en mulighed der hedder "kablet netværk"
det er der min står ( når jeg kører kablet netværk) , hvis der ikke er den mulighed , er her er et par spørgsmål mere :
navn/model/type/årgang på din pc ?
model på router ?
sad dine router og kabler rigtigt i din pc under installering af ubuntu ?
er det ubuntu 7.10 eller 8.04 du køre med ?
og er det en 32 eller 64 bit udgave af ubuntu ?
som udgangspunkt tror jeg da at de fleste herinde har kablet netværk (uden problemer) , det plejer at være det
trådløse der kan drille lidt.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- IRC nickname: gerd
Tak for de hurtige svar. Jeg tror jeg bliver rigtig glad for dette forum!
Efter jeres svar åbnede jeg Ubuntu igen - og pludselig var der netforbindelse. Den downloadede og installerede 225 opdateringer. Inden jeg svarede jer, at problemet var løst, ville jeg lige se om Explorer nu var ok. Det var den ikke, og hele aftenen kunne jeg hverken komme på nettet via Ubuntu eller Explorer. Her til morgen kan jeg komme på Explorer, men ikke Ubuntu.
Hvad kan problemet nu være?
Ubuntu er 8.04
Sproget er dansk og engelsk i en pærevælling.
Jeg ved ikke om Ubuntu er en 32 eller 64 udgave. Hvor kan jeg finde det?
Tekniske data om pc'en:
Computerland X85GT
Intel E4500 2.2 GhZ. 800FSB
Gigabyte G31
2048MB DDR2 800
1024MB Geforce 8500GT tv-out PCI-E
320GB Harddisk 7200rpm
10/100/1000 Mbit netkort
7.1 Digital lydkort
Colors IT low noise 400W
20 gange DVD/RW dual layer
Windows XP
Hilsen gerdan
Efter jeres svar åbnede jeg Ubuntu igen - og pludselig var der netforbindelse. Den downloadede og installerede 225 opdateringer. Inden jeg svarede jer, at problemet var løst, ville jeg lige se om Explorer nu var ok. Det var den ikke, og hele aftenen kunne jeg hverken komme på nettet via Ubuntu eller Explorer. Her til morgen kan jeg komme på Explorer, men ikke Ubuntu.
Hvad kan problemet nu være?
Ubuntu er 8.04
Sproget er dansk og engelsk i en pærevælling.
Jeg ved ikke om Ubuntu er en 32 eller 64 udgave. Hvor kan jeg finde det?
Tekniske data om pc'en:
Computerland X85GT
Intel E4500 2.2 GhZ. 800FSB
Gigabyte G31
2048MB DDR2 800
1024MB Geforce 8500GT tv-out PCI-E
320GB Harddisk 7200rpm
10/100/1000 Mbit netkort
7.1 Digital lydkort
Colors IT low noise 400W
20 gange DVD/RW dual layer
Windows XP
Hilsen gerdan
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
hej
jeg er ikke sikker men jeg har snakket med et andet medlem , og vi er blevet enige om at det lyder som et kabelfejl , der kan komme et lille brud inde i dit netkabel , og dette kan være umuligt at se/finde , så jeg ville selv have købt et nyt kabel .
men hvis du har mulighed for at låne et andet netkabel af venner/familie , kan du jo se om det er fejlen .
ps: jeg havde engang lidt lignene problemer og det var kablet der var fejlen, og jeg kunne kun komme på nettet hvis jeg pressede en tændstik , ind i stikket på routeren/kablet, problemet forsvandt efter udskiftning af kablet, men det er ikke sikkert det også er samme hos dig !
jeg er ikke sikker men jeg har snakket med et andet medlem , og vi er blevet enige om at det lyder som et kabelfejl , der kan komme et lille brud inde i dit netkabel , og dette kan være umuligt at se/finde , så jeg ville selv have købt et nyt kabel .
men hvis du har mulighed for at låne et andet netkabel af venner/familie , kan du jo se om det er fejlen .
ps: jeg havde engang lidt lignene problemer og det var kablet der var fejlen, og jeg kunne kun komme på nettet hvis jeg pressede en tændstik , ind i stikket på routeren/kablet, problemet forsvandt efter udskiftning af kablet, men det er ikke sikkert det også er samme hos dig !
Med venlig hilsen Christian
-
Det har ikke ændret noget at prøve med et andet netkabel.
Jeg har på fornemmelsen, at det er stofanet, der ikke kan finde ud af det, når jeg skifter fra et styresystem til et andet på den samme pc. Jeg har kun den samme pc og har hos stofanet abonnement til én opkobling. et par venner jeg har talt med de sidste dage, har abonnement til opkobling af 5 pc'er, - og de har ingen problemer.
Er der nogen, der ligesom jeg kun har én opkobling og samtidig kan få både windows og ubuntu til at fungere?
Hilsen Gerdan
Jeg har på fornemmelsen, at det er stofanet, der ikke kan finde ud af det, når jeg skifter fra et styresystem til et andet på den samme pc. Jeg har kun den samme pc og har hos stofanet abonnement til én opkobling. et par venner jeg har talt med de sidste dage, har abonnement til opkobling af 5 pc'er, - og de har ingen problemer.
Er der nogen, der ligesom jeg kun har én opkobling og samtidig kan få både windows og ubuntu til at fungere?
Hilsen Gerdan
-
Glemte lig at svare på tidligere spørgsmål.
Jeg har ingen router, har kabelmodem - Motorola SB4200
Har ubuntu 8.04 - 32 bit
Hilsen Gerdan
Jeg har ingen router, har kabelmodem - Motorola SB4200
Har ubuntu 8.04 - 32 bit
Hilsen Gerdan