Service park 1 har ødelagt min Vista!!

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
tangoman

Service park 1 har ødelagt min Vista!!

Indlæg af tangoman »

Hjælp!!! Service park 1 har ødelagt min Vista!! På Acer 5611. Jeg har slette det hele (ink.Ubuntu) på hd’en for at installer Win xp + Ubuntu. Men efter at cd'en med xp har indlæst sine egne driver kommer der fejlmelding, og installationen går i stå… Der står en masse som: *** stop x0000007E m.m. og ***pci.sys – address F748E0BF m.m.
Jeg kan forestille mig at jeg skal boote med en cd, med de nødvendige driver.
Håber på lidt hjælp her. På forhånd tak.
Anders
forza

Re: Service park 1 har ødelagt min Vista!!

Indlæg af forza »

Hej

Det er en hardware kompatibilitets fejl. Ofte skyldes det en SATA harddisk der skal bruge en XP driver.

Din BIOS skal nok ikke opdateres da den jo virkede fint med Vista, men det kan måske betale sig at lede efter en opdatering.

Håber du kan bruge det til noget.
Forza
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

hej

nu snakkede vi jo lidt sammen over pb efter at dit vista brød ned , der var da noget med at din xp var en opdatering af win 98 ( hvad det så en resultere i) , jeg kunne godt forestille mig at det er der problemet ligger , så jeg tror du skal anskaffe dig en ny xp disk, ( de er på vej ud af markedet , så det bliver nok ikke så nemt ).
jeg skal ikke kunne afvise at forza har ret vedr. sata hd , men det virker mærkeligt hvis en af de store hd producenter , ikke laver et product der virker til xp , men ok maskinen er jo født med vista , så jeg ved det helt ærligt ikke om det kan være fejlen, men min acer har en 120 gb sata hd, og der havde jeg ikke nogle problemer med at installere xp pro.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
PKO

Indlæg af PKO »

Hej,

Du kan prøve denne driver for SATA under Windows XP http://support.acer-euro.com/drivers/no ... _6291.html.

Mht. at den ikke virker direkte har intet med HD producenten at gøre. Dette afgøres af SATA chipset som er på bundkort.

Hvis du kan oplyse chipset kan driveren måske findes.
Mvh Kraków

Guides Ubuntu
Programmer -> Tilbehør -> Terminal