ufrivillig trådløs forbindelse

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
thamilde
IRC nickname: Thamilde

ufrivillig trådløs forbindelse

Indlæg af thamilde »

Jeg har et problem med tilkobkling til bredbånd.

Min computer er tilsluttet bredbånd med et alm. netværkskabel, men den går altid, som det første, på trådløst netværk (som vistnok min overbo har).
Dette generer mig, idet det er ustabilt og giver mig problemer i forhold til fx netbank og pidgin (messenger).
Jeg har forsøgt at instille min computer til at bruge kabelforbindelse som standard og sågår helt at frakoble mit interne netværkskort, men dette har ingen betydning; der går stadig på min overbos ustabile tradløse net. Det er således først i det tilfælde, at han slukker helt for sin router og der intet trådløst netværk er, at min computer kan finde ud af at bruge den kabelforbindelse den er tilsluttet.

Er der nogen, der oplever det samme? og er der mon en måde dette kan løses?

Mathilde
Jeg
Geografisk sted: Århus

Re: ufrivillig trådløs forbindelse

Indlæg af Jeg »

Hvis du kører med den network manager, der er som standard i ubuntu, kan du højreklikke ikonet i docken og afmarkere det punkt der hedder Enable Wireless(eller noget tilsvarende på dansk)
Det er essentielt at systemimplementere en real-time ekspansionsgate i floppycontrollerchippen, så executiven ikke dead-locker BIOS'en når den looper i det handshakede interface-mode under initial diskboot!