Softwarekilder.

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
planet-reptile

Softwarekilder.

Indlæg af planet-reptile »

Hej.

Jeg kan ikke markere den øverste firkant under updates der hedder Vigtige sikkerhedsopdateringer (Hardy security)

Billede
Er det normalt?

Third-party software ser sådan her ud:

Billede
Hilsen Kim.
Brugeravatar
Toddvarg
Geografisk sted: Vejle

Re: Softwarekilder.

Indlæg af Toddvarg »

Jeg har ikke oplevet det med hardy 8.04, men havde en oplevelse med 8.10 alpha1, hvor det var et problem. Jeg antog at det havde noget med at det er en alpha1 version, men jeg har svært ved at forestille mig at man ikke kan downloade vigtige sikkerhedsopdateringer, så et eller andet er galt. hvad kan jeg ikke hjælpe med.
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen
planet-reptile

Men umiddelbart ser det ud til at under Third-party software at Hardy security er markeret. Betyder det at jeg får opdateringerne alligevel selvom den ikke er markeret under updates?
Hilsen Kim.
planet-reptile

Er der seriøst ingen der oplever det samme som mig?
Hilsen Kim.
zerben

Indlæg af zerben »

Hej.Jeg har det samme problem og håber der er nogle der kan hjælpe.Jeg har prøvet at skifte til hovedserver og prøvet at markere til normal releases fra LTS men med det samme resultat.
Pihl
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Pihl »

Jeg har ikke set det før. Men prøv under "Updates" at slå Pre-Released Updates samt Un-Supported Updates fra, og se om det hjælper. Prøv også at slå det hele fra under Third-Party Software.
zerben

Indlæg af zerben »

Hej.Hvis man slår alt fra i third-party og derefter sætter et flueben i Updates Vigtige sikkerhedsopdateringer bliver der automatisk sat et flueben i third-party securty restricted main.Det er lidt svært at forklare bedre men jeg håber du forstår hvad jeg mener.Fluebenet kommer af sig selv,så er man dækket med opdateringer?
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

hej

jeg oplever det samme , men jeg tror at det bliver dækket af de sikkerheds opdateringer, som er med i third-party software.
http://i298.photobucket.com/albums/mm26 ... kilder.png
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
zerben

Indlæg af zerben »

Hej.Den sætter jo også selv det flueben,så det håber jeg er ok.
Tak for hjælpen.
planet-reptile

Hvis i fjerner fluebenet i hardy-proposed, så sker det ikke.
Folk mener at det har at gøre med python-apt at den laver det nummer i Third-party software.
https://bugs.edge.launchpad.net/ubuntu/ ... bug/244093
Hilsen Kim.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

hej

det med fluebenene giver ingen forskel her, jeg har afprøvet det .

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
planet-reptile

Du skal måske lave en ny installation. Jeg havde ikke brugt min 32bit computer i noget tid, så den var ikke ramt af de nye bugs, så jeg skyndte mig da jeg fik den startet at fjerne fluebenet fra hardy-proposed under updates og lavede en opdatering og det fungerer som det skal.
Men er maskinen først ramt, så tror jeg man skal lave en ny installation før det virker.
Hilsen Kim.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

det må du jo selv vælge, jeg har skrevet min mening om det :

christian.arvai skrev:hej

jeg oplever det samme , men jeg tror at det bliver dækket af de sikkerheds opdateringer, som er med i third-party software.
http://i298.photobucket.com/albums/mm26 ... kilder.png

og jeg har ingen bugs, det eneste der pt ikke virker er at der ikke er kommet den nye danske sprogopdatering ( endnu) i ff3,
så jeg kan ikke se hvorfor jeg skal geninstallere, det vil være spild af min tid.

---

EDIT:

og nu er ff3 på dansk!
Senest rettet af Christian.Arvai 15. jul 2008, 17:07, rettet i alt 1 gang.

planet-reptile

Det er heller ikke noget man skal.
Der er bare flere der har oplevet disse bugs (hardy-security der ikke kan markeres som er markeret under Third-party software istedet og Firefox der bliver slettet) Hvis man oplever disse bugs, så hjælper mit forslag.
Hilsen Kim.
zerben

Indlæg af zerben »

Hej.Jeg har lige lavet en ny inst og ikke markeret proposed og backports.Der er ingen problemer med at markere vigtige men hvad vil man mangle uden de 2 andre.