Ingen lyd i aMsn
-
Ingen lyd i aMsn
Ja, overskriften siger det hele, der er ingen lyd i aMsn, hvilket er lidt irriterende, da det kræver, jeg er opmærksom på panelet, for at se, om folk skriver til mig.
Kan der gøres noget ved det?"
Jeg sidder på en Lenovo t61p, og når jeg vil rette i lydindstillingerne, skriver den: "An error occured when trying to play the sound: Could not gain acces to /dev/dsp fro writing".
/dev/dsp/ er min output enhed, og /dev/mixer/ er min mixer. Det skal måske siges, at jeg bruger alsa-mixer til lyden.
På forhånd tak,
Kristian
Kan der gøres noget ved det?"
Jeg sidder på en Lenovo t61p, og når jeg vil rette i lydindstillingerne, skriver den: "An error occured when trying to play the sound: Could not gain acces to /dev/dsp fro writing".
/dev/dsp/ er min output enhed, og /dev/mixer/ er min mixer. Det skal måske siges, at jeg bruger alsa-mixer til lyden.
På forhånd tak,
Kristian
-
Re: Ingen lyd i aMsn
Hej,
Jeg tror, det vil være en god ide at angive hvilken version af ubuntu du anvender, idet der er sket væsentlige ændringer.
Jeg tror, det vil være en god ide at angive hvilken version af ubuntu du anvender, idet der er sket væsentlige ændringer.
-
PKO skrev:Hej,
Jeg bruger 8.04
/Kristian
-
Der er ingen, der kan hjælpe her?
-
Hej,
Jeg har installeret Ubuntu 8.04 64 bit.
Jeg har installeret version 0.97 (Er i arkivet) og det virker med testlyde og optagelse.
Du kunne prøve denne lille guide, for at have flere lydkilder aktive samtidigt viewtopic.php?f=11&t=3213.
Hvis du ikke bruger Skype undlad nederste del.
Jeg har installeret Ubuntu 8.04 64 bit.
Jeg har installeret version 0.97 (Er i arkivet) og det virker med testlyde og optagelse.
Du kunne prøve denne lille guide, for at have flere lydkilder aktive samtidigt viewtopic.php?f=11&t=3213.
Hvis du ikke bruger Skype undlad nederste del.
-
Desværre var der intet held. Jeg kører også 32bit, hvilket jeg ikke fik skrevet...
Den giver stadig samme fejlmeddelelse, som skrevet ovenfor.
Den giver stadig samme fejlmeddelelse, som skrevet ovenfor.
-
Hej,
System>Indstillinger>Lyd
Lydafspiller skal sættes til PulseAudio Sound Server på alle positioner.
Lydoptagelse skal også sættes til PulseAudio Sound Server.
System>Indstillinger>Lyd
Lydafspiller skal sættes til PulseAudio Sound Server på alle positioner.
Lydoptagelse skal også sættes til PulseAudio Sound Server.
-
Stadig intet held med mindre, som skrevet i guiden, at der ikke kører andre programmer, der bruger lyd. Skal jeg ændre i Standardmikserspor under lydindstillinger?
Pt står der HDA Intel (Alsa Mixer)
Mine valgmuligheder er:
Analog Devices
Playback: Alsa PCM on Front 0 ...
Capture: Monitor Source of Alsa PCM on front 0...
Capture: Alsa PCM on front 0 ...
Pt står der HDA Intel (Alsa Mixer)
Mine valgmuligheder er:
Analog Devices
Playback: Alsa PCM on Front 0 ...
Capture: Monitor Source of Alsa PCM on front 0...
Capture: Alsa PCM on front 0 ...
-
Hej,
prøv at starte i Terminal
Ser ud til at komme i næste version!!!
http://www.amsn-project.net/forums/view ... pulseaudio
prøv at starte i Terminal
Kode: Vælg alt
padsp amsn
Ser ud til at komme i næste version!!!
http://www.amsn-project.net/forums/view ... pulseaudio
-
Det giver mig følgende besked i terminal:
shm_unlink(/pulse-shm-1932711779) failed: No such file or directory
-
Hej,
Det er OK.
Test aMsn nu.
Det er OK.
Test aMsn nu.
-
jeg det samme problem som overstående jeg har prøvet guiden og alle de gode forslag jeg får dog stadig at vide i Terminalen at
og man skulle da mene at der var kommet en opdatering siden denne tråd er startet
jeg køre 8.04
shm_unlink(/pulse-shm-1932711779) failed: No such file or directory
og man skulle da mene at der var kommet en opdatering siden denne tråd er startet
jeg køre 8.04
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
SusKahl skrev:jeg det samme problem som overstående jeg har prøvet guiden og alle de gode forslag jeg får dog stadig at vide i Terminalen atshm_unlink(/pulse-shm-1932711779) failed: No such file or directory
jeg køre 8.04
de større opdateringer kommer ikke i samme release men kommer med i den kommende release så prøv evt at ofdatere til 8.10 eller 9.04
-
puha at opdatere til 8.10 det er prøvet det var ikke noget hit. jeg har en HP mini 2133 og den er en lille besværlig størrelse hvad angår ubuntu. jeg havde warhawk forbi til at reinstallere 8.04 efter jeg havde forsøgt mig med 8.10 (den kunne slet ikke starte!)
så 8.10 er ikke noget alternativ
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
SusKahl skrev:puha at opdatere til 8.10 det er prøvet det var ikke noget hit. jeg har en HP mini 2133 og den er en lille besværlig størrelse hvad angår ubuntu. jeg havde warhawk forbi til at reinstallere 8.04 efter jeg havde forsøgt mig med 8.10 (den kunne slet ikke starte!)
ok så prøver vi noget andet. Jeh har lige haft gang i en livline.
hvi du går ind i system>administration>softwarekilder under fanebladet softwarekilder der er der et punkt der hedder unsupported updates (hardy backports) sæt et hak ved den og luk vinduet.
derefter så skal du opdatere maskinen så skulle amsn samt en masse ekstra ting gerne opdateres og derved fikse dit problem