Kan ikke køre trådløs
-
- Geografisk sted: Sønderjylland
Kan ikke køre trådløs
Hej jeg installeret ubuntu på min Fujitsu-Siemens v5535, det kører fint borset fra min trådløse forbindelse . Hvad gør jeg ?
Hilsen als
Ps jeg er absolut nybegynder med ubuntu
Hilsen als
Ps jeg er absolut nybegynder med ubuntu
-
- Geografisk sted: Århus
Re: Kan ikke køre trådløs
Så vidt jeg lige kan huske kører den model med et atheros ar5007 kort..
Du kan undersøge det ved at åbne en terminal(tryk alt+F2 og skriv gnome-terminal) og køre kommandoen:
Der skulle gerne komme en liste frem over dit hardware hvor du kan se efter dit netkort.. Note: ar5007 kan fejlagtigt genkendes som 242x i ubuntu..
Hvis der står en af de to(ar5007 eller 242x) i listen skulle følgende løse problemet: (Kopier og indsæt én linje ad gangen ind i terminalen)
I grove træk downloader og installerer det den korrekte driver og tilføjer den til listen over aktiv hardware(eller noget i den retning).
Du kan undersøge det ved at åbne en terminal(tryk alt+F2 og skriv gnome-terminal) og køre kommandoen:
Kode: Vælg alt
lspci
Der skulle gerne komme en liste frem over dit hardware hvor du kan se efter dit netkort.. Note: ar5007 kan fejlagtigt genkendes som 242x i ubuntu..
Hvis der står en af de to(ar5007 eller 242x) i listen skulle følgende løse problemet: (Kopier og indsæt én linje ad gangen ind i terminalen)
wget http://snapshots.madwifi.org/special/madwifi-ng-r2756+ar5007.tar.gz
sudo apt-get install build-essential
tar xfz madwifi-ng-r2756+ar5007.tar.gz
cd madwifi-ng-r2756+ar5007
make
sudo make install
sudo modprobe ath_pci
sudo reboot
I grove træk downloader og installerer det den korrekte driver og tilføjer den til listen over aktiv hardware(eller noget i den retning).
Det er essentielt at systemimplementere en real-time ekspansionsgate i floppycontrollerchippen, så executiven ikke dead-locker BIOS'en når den looper i det handshakede interface-mode under initial diskboot!
-
Mange tak til Jeg, men mit problem bliver desværre ikke løst.Når jeg har trykket Alt+F2 og kørt kommandoen : lspci sker der aldrig mere.
Jeg er meget nybegynder i det her, så resten forstår jeg ikke ret meget af.
Jeg er bange for at det skal skæres meget ud i pap- håber at du måske vil forklare det en gang mere for dummies.
På forhånd tak- hilsen als.
Jeg er meget nybegynder i det her, så resten forstår jeg ikke ret meget af.
Jeg er bange for at det skal skæres meget ud i pap- håber at du måske vil forklare det en gang mere for dummies.
På forhånd tak- hilsen als.
-
Undskyld, jeg syntes allerede jeg havde skåret det ud i pap.
Efter du har trykker Alt+F2 skulle der gerne komme et vindue frem, der hedder "Run Application".
Der skriver du gnome-terminal og trykker enter..
Der skulle nu gerne komme et større hvidt vindue frem hvor der øverst står noget i retningen af 'Dit brugernavn'@'Dit computernavn'~$
Her kan du fortsætte med de kommandoer, jeg tidligere beskrev..
Efter du har trykker Alt+F2 skulle der gerne komme et vindue frem, der hedder "Run Application".
Der skriver du gnome-terminal og trykker enter..
Der skulle nu gerne komme et større hvidt vindue frem hvor der øverst står noget i retningen af 'Dit brugernavn'@'Dit computernavn'~$
Her kan du fortsætte med de kommandoer, jeg tidligere beskrev..
Det er essentielt at systemimplementere en real-time ekspansionsgate i floppycontrollerchippen, så executiven ikke dead-locker BIOS'en når den looper i det handshakede interface-mode under initial diskboot!
-
Tak skal du ha, det forstod jeg lidt mere af. Det går også helt godt, indtil jeg har kørt kommandoen: sudo modprobe ath_pci, så ender det med at der står : sudo unable to resolve ..... Jeg kan se at den downloader den rigtige driver,men få den til at køre trådløs kan jeg altså ikke, jeg har prøvet at køre kommandoerne 4 gange, men får det samme resultat.
als
als
-
Undskyld, jeg havde glemt et punkt.
Hvis du åbner menuen, System, går ind under Administration og vælger Hardware drivere, er der et punkt, der hedder Atheros Hardware Access Layer (HAL) med en checkbox ved siden af. Du skal lige trykke i kassen en gang så fluebenet forsvinder.
Prøv så det sidste punkt(sudo modprobe ath_pci) igen.
Det burde gerne virke derefter
Hvis du åbner menuen, System, går ind under Administration og vælger Hardware drivere, er der et punkt, der hedder Atheros Hardware Access Layer (HAL) med en checkbox ved siden af. Du skal lige trykke i kassen en gang så fluebenet forsvinder.
Prøv så det sidste punkt(sudo modprobe ath_pci) igen.
Det burde gerne virke derefter
-
Jeg har fjernet fluebenet og kørt kommandoen igen, men der er stadig ingen forbindelse- jeg er ved at blive gråhåret på de sidste hår jeg har tilbage. Nu er det næsten midnat, så jeg er den der er gået til køjs- godnat jeg håber at jeg drømmer en løsning
als
als
-
Ja så er jeg tilbage igen, min bærbare gik helt ned efter jeg havde rodet med den, så jeg måtte starte forfra og har installeret alt på ny.Det virker fint det hele, undtagen den trådløse forbindelse, jeg aner ikke hvad jeg skal stille op med det.
HJÆÆÆLP!!
als
HJÆÆÆLP!!
als
-
Hej,
du kunne prøve Madwifi.
Tryk ALT+F2 og tast terminal.
Når terminal er klar til kommando
Derefter skulle du kunne bruge dit wifi.
http://madwifi.org/wiki/UserDocs/FirstTimeHowTo
du kunne prøve Madwifi.
Tryk ALT+F2 og tast terminal.
Når terminal er klar til kommando
wget http://kolmoskone.homelinux.org/~kaja/kamaa/madwifi.sh -O madwifi.sh
chmod +x madwifi.sh
sudo ./madwifi.sh
Derefter skulle du kunne bruge dit wifi.
http://madwifi.org/wiki/UserDocs/FirstTimeHowTo
-
Hej Krakow, det løser desværre ikke mit problem, måske er det fordi jeg ikke fatter en dyt af det hele - jeg er totalt nybegynder med ubuntu.
Jeg har en datter som har en bærbar med Vista på, og hun kører på det trådløse uden problemer.Jeg synes Vista er elendigt på nogle andre områder, og derfor havde jeg lyst til at prøve noget andet.
als
Jeg har en datter som har en bærbar med Vista på, og hun kører på det trådløse uden problemer.Jeg synes Vista er elendigt på nogle andre områder, og derfor havde jeg lyst til at prøve noget andet.
als
-
Hej,
Er dit trådløse krypteret?
Udsendes SSID (navn på netværk)?
Er dit trådløse krypteret?
Udsendes SSID (navn på netværk)?
-
Ja det er krypteret, ang. om der udsendes SSID er jeg ikke klar over, jeg ved at der er noget der hedder sådan, men hvordan ved man om det udsendes?
als
als
-
Hej,
Kender du navnet på dit trådløse netværk og din krypteringcode ? Det skal bruges for at kongifurere dit netkort.
Kender du navnet på dit trådløse netværk og din krypteringcode ? Det skal bruges for at kongifurere dit netkort.
-
Ja jeg kender navnet på mit netværk,og krypteringscode er det der hedder wep eller wpa? Jeg har også en udskrift fra da jeg satte netværket op, hvor der står noget med netværksnøgle, forbindelsestype o.s.v. skal jeg bruge de oplysninger til noget?
als
als
-
- Geografisk sted: Vesterbro
Hej als,
Hvis du går i terminalen (programmer / tilbehør / terminal) og skriver kommandoen: iwconfig får du et svar hvor dit ESSID vises. Nu er du sikker på hvad det hedder.
En anden kommando som måske kan hjælpe dig er: sudo lshw -C network den viser om din driver en kendt af systemet.
Feltet "configuration" viser din driver f.eks.:
driver=ndiswrapper+lsbcmnds driverversion=1.48rc1+Cisco-Linksys ,LLC.,02/1
Dette er et eksempel, så din udskrift vil vise noget andet.
Hvis kommandoen retunerer UNCLAIMED, eller hvis der ikke er angivet en driver, så er driveren sandsynligvis ikke rigtig eller rigtigt installeret.
Kast dine terminalresultater herind.
PS: jeg kan desværre ikke hjælpe dig videre da jeg rejser på ferie, men en anden kan sikkert bruge dine terminaldata til at hjælpe.
Hvis du går i terminalen (programmer / tilbehør / terminal) og skriver kommandoen: iwconfig får du et svar hvor dit ESSID vises. Nu er du sikker på hvad det hedder.
En anden kommando som måske kan hjælpe dig er: sudo lshw -C network den viser om din driver en kendt af systemet.
Feltet "configuration" viser din driver f.eks.:
driver=ndiswrapper+lsbcmnds driverversion=1.48rc1+Cisco-Linksys ,LLC.,02/1
Dette er et eksempel, så din udskrift vil vise noget andet.
Hvis kommandoen retunerer UNCLAIMED, eller hvis der ikke er angivet en driver, så er driveren sandsynligvis ikke rigtig eller rigtigt installeret.
Kast dine terminalresultater herind.
PS: jeg kan desværre ikke hjælpe dig videre da jeg rejser på ferie, men en anden kan sikkert bruge dine terminaldata til at hjælpe.
Ubuntu 12.10:
Dell XPS M1530
Video: nVidia (GeForce 8400M GS/driver nVidia)
Trådløst kort: Intel 3945ABG
Lexmark 305S: Printer/Scanner
Ubuntu 13.04
Vision Notebook NB569 - (købt uden OS)
Video: ATI Radeon HD5650
Trådløst kort: Atheros AR928X
Dell XPS M1530
Video: nVidia (GeForce 8400M GS/driver nVidia)
Trådløst kort: Intel 3945ABG
Ubuntu 13.04
Vision Notebook NB569 - (købt uden OS)
Video: ATI Radeon HD5650
Trådløst kort: Atheros AR928X