Firefox 3.0 problemer i ubuntu 8.04

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
hrmike

Firefox 3.0 problemer i ubuntu 8.04

Indlæg af hrmike »

Hej gruppe

Jeg er en glad bruger af ubuntu 8.04 med Gnome skrivebordsmiljø, men efter jeg opgaderede Firefox 2 til Firefox 3, har den ikke fungerede korrekt.

Problem forklaring:
1 - Nå jeg åbner Firefox 3.0, åbner den ikke den startside jeg har indstillet den til, men åbner en blank side.

2 - Jeg kan kun åbne en hjemmeside, ved at indtaste en adresse i adresse linien, og jeg kan ikke navigere frem og tilbage eller opdatere ved hjælp af knapperne eller tasteturgenvejene. Knapperne er inaktive.

3 - Når jeg åbner en side er det som om at den ikke bliver færdig med at downloade siden, selvom siden er hentet 100%

Jeg håber der er nogen der kender til en løsning på problemet.

På forhånd tak.
Wrapper
Geografisk sted: Århus, Denmark

Re: Firefox 3.0 problemer i ubuntu 8.04

Indlæg af Wrapper »

#1 kan der næsten kun være én forklaring på... Det er fordi den er sat til "show a blank page" under "when firefox starts" lige over adressebaren til startsiden. Bare klik i den dropdown menu og så vælg "show my homepage".

De øvrige har jeg dog ikke stødt på...
Billede

Billede
Saxo
Geografisk sted: Ringsted

Indlæg af Saxo »

Wrapper skrev:#1 kan der næsten kun være én forklaring på... Det er fordi den er sat til "show a blank page" under "when firefox starts" lige over adressebaren til startsiden. Bare klik i den dropdown menu og så vælg "show my homepage".

ikke helt, eller ihvertfald ikke hos mig. Jeg starter dog ikke men en blank side, men med den sidste sider jeg var inde på inden jeg lukkede Firefox. Det har ikke noget at gøre med at når den kommer og spørger om man vil gendanne sine sidste sessions. Eller igen, ikke hos mig ihvertfald.

@hrmike

jeg har desværre ikke nogen ide, hvad der er galt hos dig. Jeg har også et andet problem med min Firefox og det er at den lukke ned af sig selv, som det passer den. Ikke tit men det sker, uden nogen form for fejlmeddelse hverken på skærm eller i logs.
Rubatharisan
IRC nickname: Rubatharisan

Indlæg af Rubatharisan »

Du kan prøve at reinstallere, Firefox 3,

Indlæg af PKO »

Hej,

Jeg tror det er jeres profiler som er incompatible.

Opdatering FF2 -> FF3 sker ved brug af eksisterende profil. Reinstallering giver samme resultat.

Prøv at danne en ny profil ved brug af denne kommando i terminal

Kode: Vælg alt

firefox -ProfileManager
Mvh Kraków

Guides Ubuntu
Programmer -> Tilbehør -> Terminal
hrmike

Indlæg af hrmike »

#1 kan der næsten kun være én forklaring på... Det er fordi den er sat til "show a blank page" under "when firefox starts" lige over adressebaren til startsiden. Bare klik i den dropdown menu og så vælg "show my homepage".

Nej dette er ikke tilfældet. Jeg gik ind og kontrollerede indstillingerne som det første.

Opdatering FF2 -> FF3 sker ved brug af eksisterende profil. Reinstallering giver samme resultat.
Prøv at danne en ny profil ved brug af denne kommando i terminal

Det lyder som en fornuftig forklaring, det vil jeg lige afprøve
als
Geografisk sted: Sønderjylland

Kan ikke køre trådløs

Indlæg af als »

Hej, jeg har installeret ubuntu på min bærbare Fujitsu-Siemens v5535, men jeg kan ikke få den til at køre trådløs.Når jeg har kabel i er der ingen problemer, kan nogen her hjælpe med det.
Hilsen als
Ps jeg er absolut nybegynder med ubuntu, så svaret skal nok bukkes i neonrør.
Munksgaard
IRC nickname: Munksgaard
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Munksgaard »

Først og fremmest er det nok smartest hvis du opretter en ny tråd.

Men prøv at skrive outputtet af følgende kommando her, så vi kan se hvad for et netværkschipset du har:
sudo lspci -v

Edit: Kommandoen skrives i en terminal. Terminalen findes ved at gå ind i Programmer > Tilbehør > Terminal.
Desuden vil den nok bede dig om et password, og der giver du den bare din brugers password.

Edit2: Eller du kunne søge lidt rundt på forummet:
viewtopic.php?f=15&p=16003
Mvh.
Philip Munksgaard
Stra
Geografisk sted: Ikast-Herning

Indlæg af Stra »

Saxo skrev: Jeg starter dog ikke men en blank side, men med den sidste sider jeg var inde på inden jeg lukkede Firefox. Det har ikke noget at gøre med at når den kommer og spørger om man vil gendanne sine sidste sessions. Eller igen, ikke hos mig ihvertfald.

@hrmike

Det kan jeg også få Firefox til, hvis jeg ikke lukker Firefox ned, inden jeg slukker computeren.

I det tilfælde husker den sidst besøgt side, når den startes efter opstart af computeren.

Stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
hrmike

Indlæg af hrmike »

Prøv at danne en ny profil

Hej PKO
Du blev min redningsmand, tak skal du ha, nu virker alt perfekt :D