Random crash ubuntu 8.04
-
- IRC nickname: flemse
- Geografisk sted: Århus
Random crash ubuntu 8.04
Hej Ubuntu gutter.
Mit problem er at min ubuntu installation fryser fra tid til anden, det plejer at ske når jeg kommer tilbage efter pauseskærm men det kan lige så vel ske mens jeg bruger firefox.
Efter computer er død kan jeg ikke starte nye programmer, så som en terminal, bruge min menu linje, "vis skrivebord" eller noget andet.
jeg kan dog åbne en ny session ved at trykke Ctrl+Alt+F1 til F8 hvor F7 så er den som kører gnome. men den viden gætter jeg mig til at det måske kan være gnome der går død men for at kunne finde ud af det eller noget andet vil jeg gerne vide om man kan finde en log over hvad der sker evt. noget som kunne køre hele tiden som man så kan kigge på når fejlen kommer??
håber der er nogen som kan hjælpe for ubuntu/linux/gnu er sq for nice..
-hilsen Flemming
Mit problem er at min ubuntu installation fryser fra tid til anden, det plejer at ske når jeg kommer tilbage efter pauseskærm men det kan lige så vel ske mens jeg bruger firefox.
Efter computer er død kan jeg ikke starte nye programmer, så som en terminal, bruge min menu linje, "vis skrivebord" eller noget andet.
jeg kan dog åbne en ny session ved at trykke Ctrl+Alt+F1 til F8 hvor F7 så er den som kører gnome. men den viden gætter jeg mig til at det måske kan være gnome der går død men for at kunne finde ud af det eller noget andet vil jeg gerne vide om man kan finde en log over hvad der sker evt. noget som kunne køre hele tiden som man så kan kigge på når fejlen kommer??
håber der er nogen som kan hjælpe for ubuntu/linux/gnu er sq for nice..
-hilsen Flemming
-
- IRC nickname: mpih
Re: Random crash ubuntu 8.04
Hey Nemo - og velkommen til
Dit problem lyder weird. Hvilke programmer har du kørende, når det sker, og er det bare en helt almindelig installation, eller har du brugt wubi eller andet?
Du kan finde en systemlog ved at gå i System>Administration>System Log
Dit problem lyder weird. Hvilke programmer har du kørende, når det sker, og er det bare en helt almindelig installation, eller har du brugt wubi eller andet?
-
Pihl skrev:Hey Nemo - og velkommen til
jeg har pidgin, wifi/gnome netværks utility ting kørende samt firefox 3.0..
jeg har været inde og kigge i syslog men jeg er ikke superuser nok til at finde mit problem
-
- IRC nickname: mpih
Det bedste jeg lige umiddelbart kan råde dig til, det er at notere tidpsunkterne for crashene, og så se i logsene om du kan se noget, der går igen på de tidspunkter, hvor det sker.
Hvis du kører med Compiz så prøv også at slå det fra. Hvilke grafikkort har du iøvrigt?
Hvis du kører med Compiz så prøv også at slå det fra. Hvilke grafikkort har du iøvrigt?
-
Pihl skrev:Det bedste jeg lige umiddelbart kan råde dig til, det er at notere tidpsunkterne for crashene, og så se i logsene om du kan se noget, der går igen på de tidspunkter, hvor det sker.
Jeg har kørt med compiz men det er afinstalleret nu.. jeg har et nvidia 6800 kort btw. det er en bærbar
jeg vil prøve at kigge tidspunkter men først i morgen, jeg skriver tilbage..
-
- Geografisk sted: Fredericia
Det lyder umiddelbart som et hardware problem.
Det kan være noget af elektronikken der bliver for varm
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html
Kører LTS udgaverne.
"It's always easy if you know how to do it."
Kører LTS udgaverne.
"It's always easy if you know how to do it."
-
thj01 skrev:Det lyder umiddelbart som et hardware problem.
det med elektronikken kunne godt være rigtigt men hvis det var tilfældet reagere den ved at "nakke" gnome og vise mig en terminal hvor jeg kan se hvad temp. den er på.. Det har jeg set på en gammel bærbar hvor kølingen ikke var iorden på cpu'en.. Desuden kan jeg spille warcraft 3 med wine i timevis uden problemer..
-
Jeg oplever også random crash med Ubuntu 8.04. Eller de er ikke så random. Det er når jeg kører med Amarok, Pidgin og så Firefox, hvor jeg ser en flash video. Så crasher computeren ved at jeg ikke kan slukke den. Jeg trykker på sluk og så sker der intet. Bliver nødt til at give den en kold tyrker. Lige for lidt siden sad jeg på FC og åbnede et vindue og der genstartede computeren sessionen.
- Nogen der har et fix eller ved, hvad der er galt?
- Nogen der har et fix eller ved, hvad der er galt?
Når en tråd er løst så marker den løst
-
Hej,
Hvilken version har du installeret til dit Nvidia?
Hvilken version af Flash har du installeret?
Har du kigget i log filer?
Hvilken version har du installeret til dit Nvidia?
Hvilken version af Flash har du installeret?
Har du kigget i log filer?
-
Mener du driver til grafikkortet? Jeg installerede bare den, som blev anbefalet under Hardware Drivers.
Jeg kører med Adobe Flash Player 9.
- Hm nej, hvad skal jeg kigge efter i dem?
Og tak for svaret.
Jeg kører med Adobe Flash Player 9.
- Hm nej, hvad skal jeg kigge efter i dem?
Og tak for svaret.
-
-
Kode: Vælg alt
uname -m
i686
- Skal jeg gå ind og tage fluebenet af ved Hardware Drivers ved nVidia driveren og så installere den nye driver?
-
Hej,
Du behøver ikke at gøre andet end afvikle Envyng. Det finder selvud af at afinstallere gamle.
For Flash 10 Beta 2
Download http://download.macromedia.com/pub/labs ... 208.tar.gz og pak ud.
I terminal
Indsæt dit eget stinavn til filen.
Ellers check at dine ram er af samme fabrikat og type. Check alle forbindelser i din komputer er iorden.
Hyppigst årsag til komputere hænger er dårlig ram, dårlig strømforsyning eller forbindelse.
Varme kan også forårsage disse. Ved brug af alle disse programmer samtidigt stresser du din komputer.
Prøv at holde øje med belastningen under System / administration / Systemovervågning.
Du behøver ikke at gøre andet end afvikle Envyng. Det finder selvud af at afinstallere gamle.
For Flash 10 Beta 2
Download http://download.macromedia.com/pub/labs ... 208.tar.gz og pak ud.
I terminal
Kode: Vælg alt
Sudo ~/flashplayer-installer
Indsæt dit eget stinavn til filen.
Ellers check at dine ram er af samme fabrikat og type. Check alle forbindelser i din komputer er iorden.
Hyppigst årsag til komputere hænger er dårlig ram, dårlig strømforsyning eller forbindelse.
Varme kan også forårsage disse. Ved brug af alle disse programmer samtidigt stresser du din komputer.
Prøv at holde øje med belastningen under System / administration / Systemovervågning.
-
Mange tak for svaret. Jeg er igang med at installere den nye driver.
Mht. til RAM'ene kan det ikke være dem. Har selv samlet min PC og købte et 2 x 1 GB sæt:)
- Min strømforsyning kunne godt være problemet. Den er kun på 350 Watt.
Mht. til RAM'ene kan det ikke være dem. Har selv samlet min PC og købte et 2 x 1 GB sæt:)
- Min strømforsyning kunne godt være problemet. Den er kun på 350 Watt.
-
Hej,
Den er sikkert for lille.
Hvilken processor er det. AMD fås i flere størrelser mht. strømforbrug. Min bruger eksempelvis kun 65Watt Amd X-2 4200+.
Er dit grafikkort med passiv køler? Jeg har Nvidia 8500GT 512 MB med passiv køler (Asus). Hvilket bundkort har du?
Den er sikkert for lille.
Hvilken processor er det. AMD fås i flere størrelser mht. strømforbrug. Min bruger eksempelvis kun 65Watt Amd X-2 4200+.
Er dit grafikkort med passiv køler? Jeg har Nvidia 8500GT 512 MB med passiv køler (Asus). Hvilket bundkort har du?