Hej.
Synaptic starter ikke, star bare med den der (sec.ur) kører en 10 gange, og det var det. har ikke lavet noget, kun internet. læst ekstrabladet slukket, ja meget merer er der ikke.
den røde pil med 71 opdateringer klar sker der heller ikke noget ved. det virker faktisk som Microsoft, prøver, men gider ikke aligevel
Synaptic starter ikke
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: Synaptic starter ikke
gå ind i tilbehør>terminal og skriv dpkg --configure -a
og updater igen.
og updater igen.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
Hej,
Prøv at højreklikke på ikon for opdatering (rød) og vælg opdatering.
Prøv at højreklikke på ikon for opdatering (rød) og vælg opdatering.
-
tak for hurtig respons, men virker ikke, hverken "dpkg --configure -a" eller update Er der ikke muligt at tjekke systemet om det er ok, hardware testing virker heller ikke.
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Hej
Hvis du skriver i terminal åbner synaptic, her du genindlæse arkiverne og derefter vælge alle opdatereinger og opdatere.
Desværre tror jeg ikke du får den til at køre normalt bagefter og sansynligvis er der flere af de programmer du skal adminstrere fx tilføj/fjern der heller ikke virker.
Jeg har haft problemet på 2 computere.
Løsning for mig blev: geninstalering af systemet og nu virker de upåklageligt.
Jeg tror der er en bug et sted ved, som man kan komme til at aktivere på en eller anden måde sådan, at de grafiske redskaber ikke fungerer som de skal.
Er du terminal freak, kan du køre det hele derfra.
Stra
Hvis du skriver
Kode: Vælg alt
sudo synaptic
Desværre tror jeg ikke du får den til at køre normalt bagefter og sansynligvis er der flere af de programmer du skal adminstrere fx tilføj/fjern der heller ikke virker.
Jeg har haft problemet på 2 computere.
Løsning for mig blev: geninstalering af systemet og nu virker de upåklageligt.
Jeg tror der er en bug et sted ved, som man kan komme til at aktivere på en eller anden måde sådan, at de grafiske redskaber ikke fungerer som de skal.
Er du terminal freak, kan du køre det hele derfra.
Stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
-
- Geografisk sted: Århus, Denmark
Du kan evt lige prøve en omgang sudo apt-get upgrade hermed installeres alle tilgængelige opdateringer, og måske løses det ved en opdatering - det er forsøget værd
-
så virker det, tak stra, men terminal freak freak er jeg ikke, er lige blevet født ind i Ubuntu, og er meget positiv overrasket, prøvet først med PcLinuxOs men ku ikke få trådløsnæt og lyd til at virke på min bærbar, virkede ellers super godt på stationær pc.
Bærbar er forresten en Zepto 3215w med Intel Pro/Wireless 4965AGN 300Mbit og Intel Dual Core T2330 og den virker bare fjong med Ubuntu 8.04
Bærbar er forresten en Zepto 3215w med Intel Pro/Wireless 4965AGN 300Mbit og Intel Dual Core T2330 og den virker bare fjong med Ubuntu 8.04