Hej.. Som jeg har fundet ud af, har jeg det rigtig godt med Ubuntu Linux. Men Jeg har en fed Acer laptop, som hverken MS eller hardwareproducenterne har lavet driver til. Der skal simpelthen downes drivere direkte fra Acers egen hjemmeside for at det virker efter hensigten. Ikke engang nVidias egne drivere kan bruges. Så fandt jeg en guide på nettet hvordan man får min pc til at virke med Ubuntu. Men jeg er ikke en haj til det der skal gøres. Kan det lade sig gøre, at lave en form for install-fil der bare skal installeres i Ubuntu som selv laver de rettelser der skal til? Er der en der gider at gøre det for mig? Jeg skal nok betale
De fejl og mangler jeg har med mit Acer-tweaked hardware er: Skærmen blinker sort ca en gang i minuttet ved aktivering af 3D-desktop. Lyden kommer kun ud af en af de venstre højtalere. Der er 3 højtalere i hver side af laptoppen. Webcam staller tit og tilfædigt. Kan ikke køre RAID i Ubuntu.
Jeg fandt et link her: http://samuel.benoit.online.fr/en/kubun ... isty-gutsy
Men som sagt, betaler jeg gerne for en install-fil som kan fixe alle mine problemer. Derefter vil jeg smide den op som gratis download alle mulige steder
Acer 9810 & Ubuntu?
-
- IRC nickname: ufomekaniker
- Geografisk sted: Malmø
-
- Geografisk sted: Vejle
Re: Acer 9810 & Ubuntu?
Jeg er lidt usikker på om du har installeret ubuntu og det er de problem du har, eller .......
Hvis ikke du har installeret ubuntu, ville jeg prøve live-cd for 8.04, for at se om det hele fungerer. Jeg tror ikke at nogen har lavet en install-fil til ubuntu, men jeg tror de fleste installerer og ser hvordan det går.
Så vidt jeg ved, har jeg kun hørt om en os, der er sat op så det hele fungerer og det er Keldix, som er baseret på pclinuxos. Jeg har testet den, men kan bedre li ubuntu, og jeg syntes den var bøvlete at opgradere.
Hvis jeg havde den pc, ville jeg nog vælge at installer ubuntu 8.04, og oprette en tråd for hvert problem der dukker op, så vil du få hjælp af de forskellige inde på forummet her, uden at det koster noget.
Hvis ikke du har installeret ubuntu, ville jeg prøve live-cd for 8.04, for at se om det hele fungerer. Jeg tror ikke at nogen har lavet en install-fil til ubuntu, men jeg tror de fleste installerer og ser hvordan det går.
Så vidt jeg ved, har jeg kun hørt om en os, der er sat op så det hele fungerer og det er Keldix, som er baseret på pclinuxos. Jeg har testet den, men kan bedre li ubuntu, og jeg syntes den var bøvlete at opgradere.
Hvis jeg havde den pc, ville jeg nog vælge at installer ubuntu 8.04, og oprette en tråd for hvert problem der dukker op, så vil du få hjælp af de forskellige inde på forummet her, uden at det koster noget.
Ting tager tid
med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen
med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen