Jeg har et hjemmestudie, og har derfor adskillige musikprogrammer til Windows. Jeg er fornylig skiftet til ubuntu på min bærbare og overvejer det samme på min stationære som jeg bruger til musikproduktion. Der er dog et program jeg ikke kan få til at fungere under ubuntu, sikkert fordi det er kopi beskyttet. Programmet hedder Drumcore og er kort fortalt en tromme sampler. Det gik fint med at installere programmet. Jeg har også installeret wine. Når jeg forsøger at starte Drumcore op får jeg følgende fejlmeddelelse: "App initialization failed." in funktion "run" in file "Lapplication.cp" in line #204.
Er der mon nogen af de kloge hoveder der har en løsning
Mvh.
Bluesmanden
Drumcore og Ubuntu
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: Drumcore og Ubuntu
da du installerede programmet i wine , gjorte du det så direkte fra cd , eller kopierede
du filerne , fra cd ind i wine og installerede derfra ?
du filerne , fra cd ind i wine og installerede derfra ?
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
Jeg installerede direkte fra cd'en (det kom lidt bag på mig at det faktisk kunne lade sig gøre).
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
prøv at kopiere filerne fra cd og ind i en mappe i wine , og installere derfra , jeg fik pixeline spillene
til at virke på denne måde : viewtopic.php?f=11&t=2759
men jeg ved ikke om dit program virker i wine .
til at virke på denne måde : viewtopic.php?f=11&t=2759
men jeg ved ikke om dit program virker i wine .
Med venlig hilsen Christian