Jeg prøver at køre dualboot med Vista og Kubuntu på min laptop, og hver for sig fungerer de fint, men efter at jeg installerede Kubuntu (startede med Vista) begyndte den at reboote efter en BSOD når jeg prøvede at starte Vista.
Jeg geninstallerede derfor Vista igår, hvilket fungerede fint, bortset fra GRUB forsvandt. Jeg har så netop geninstalleret GRUB, og nu får jeg BSOD igen når jeg prøver at boot Vista, så jeg regner med at det er GRUB som skaber konflikter.
Er der nogen som har en ide om hvad der er galt, og evt. hvordan jeg kan fikse det?
Min laptop er en Dell XPS M1330
Og inden nogen spørger, så ved jeg ikke hvad der står i BSOD'en. Den dukker lige frem et splitsekund hvorefter computeren rebooter... Så vidt jeg husker kan det slås fra et sted, men kan ikke lige huske hvor...
EDIT: Jeg brugte denne guide til at geninstallere GRUB med...
BSOD problem med Vista/GRUB
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: BSOD problem med Vista/GRUB
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
Re: BSOD problem med Vista/GRUB
Tak for forslaget, men det hjalp ikke... Men ville det ikke også forhindre mig i at dualboote?
Må nok hellere prøve at formatere hele lortet og lave en helt clean install efter mine eksamener, men hvis andre har løsningsforslag i mellemtiden er de mere end velkomne...
Må nok hellere prøve at formatere hele lortet og lave en helt clean install efter mine eksamener, men hvis andre har løsningsforslag i mellemtiden er de mere end velkomne...