Heysan folkens,
Beklager hvis der allerede er oprettet en tråd angående dette, men tilgiv mig venligst da min datter ikke havde lyst til at sove i nat...
De seneste 14 dages tid har jeg ca hver 3. dag fået en opdateringspåmindelse fra Ubuntu. Har naturligvis opdateret hver gang og det kører problemfrit som altid
Men...3 gange har jeg skulle genstarte efter opdateringen. Det er da ikke normalt, eller er det ?
Synes bestemt jeg har læst noget om at den nye kernel ikke skal genstartes efter opdatering...eller er det mig der blander ting sammen...
Håber ikke at Linux skal til at få Win-drom og genstarte hvergang man opdaterer en driver eller andet...
//neha (ham den trætte)
Ubuntu opdateringer
-
- Geografisk sted: Ølstykke
Ubuntu opdateringer
Ding dong dynamolygte
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Re: Ubuntu opdateringer
neha skrev:Heysan folkens,
Synes bestemt jeg har læst noget om at den nye kernel ikke skal genstartes efter opdatering...eller er det mig der blander ting sammen...
//neha (ham den trætte)
Det mener jeg nu den skal, mens resten ikke skal.
mvh
Stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
-
- IRC nickname: mpih
- Geografisk sted: Århus
neha skrev:Synes bestemt jeg har læst noget om at den nye kernel ikke skal genstartes efter opdatering...eller er det mig der blander ting sammen...
Både ja og nej
Ja, du blander nogle ting sammen, og nej det er rigtigt nok, det du har læst.
Det du tænker på, er et projekt, som gør Linux i stand til at lave kernel-opdateringer uden efterfølgende genstart. Om det er noget, som kommer ud til desktop-brug engang, må tiden vise, men vi får det i hvert fald at vide, hvis det er noget Linus Torvalds lader inkludere i kernen.
Men MIT's projekt er ret spændende, og kan blive (endnu) et væsentlig argument mod Windows Server, som kræver utallige genstarter på grund af Windows Updates. Hvis du hører et hosting selskab sige "99,9%" oppetid på en Windows Server, så kan du være helt sikker på, at de har talt de mange genstarter efter opdateringer væk - og de sparede genstarter med Linux serveren, er et fantastisk godt argument for Linux i de større og mere kritiske driftsmiljøer.
Du kan i øvrigt (gen)læse artiklen: http://www.computerworld.dk/art/45792
-
- Geografisk sted: Århus N
I de sidste par uger har jeg vist skulle genstarte to gange efter en opdatering. Det er helt normalt
-
- Geografisk sted: Ølstykke
Tak for input folkens
Jeg venter tålmodigt på Hr. Torvalds...eller noget
Ellers er der jo ikke andet at sige end....Ubuntu rocks
Jeg venter tålmodigt på Hr. Torvalds...eller noget
Ellers er der jo ikke andet at sige end....Ubuntu rocks
Ding dong dynamolygte