Klaus Rasmussen skrev:Hmm... Virker dine logins til hjemmesider uden du skal skrive dem? F.eks. her på siden?
Det var et godt sp'rgsm[l Nej, jeg gemmer ingen logins i FireFox, og skal angive brugernavn og adgangskode hver gang ... det klarer jeg med KeePass, som overf'rer login-oplysninger automatisk.
Klaus Rasmussen skrev:Ville du have mulighed for at gendanne dit oprindelige password?
... hvorfor det ? Jeg mener ikke at have b'vl med mine passwords ... jeg har et tr;ls problem med, at FireFox og enkelte andre programmer ikke vil modtage de danske bogstaver fra mit tastatur - men i stedet skriver ;, ' eller [
naucher skrev:... hvorfor det ? Jeg mener ikke at have b'vl med mine passwords ... jeg har et tr;ls problem med, at FireFox og enkelte andre programmer ikke vil modtage de danske bogstaver fra mit tastatur - men i stedet skriver ;, ' eller [
Fordi jeg tror alle dine problemer er opstået pga. at du introducerer et nyt password midt i en opgradering.
naucher skrev:Hmm - hvordan gør man det? Skal jeg starte opgradering forfra?
I Indtillinger - Brugere.
AJenbo skrev:Du kan eventuelt prøve at oprette en ny bruger og se om det virker der.
En anden god ide.
En anden overvejelse er: Hvor meget er gået galt, som du ikke er klar over endnu? Hvis ikke de 2 ovenstående tiltag giver noget, ville jeg kraftigt overveje en clean install med Ubuntu 22.04.1.
Jeg kan IKKE aendre mit password tilbage til det gamle ... fordi det gamle password er "for lille" ... det vil sige, at der ikke bliver mulighed for at gentage og godkende dette password
Jeg kan GODT oprette en ny bruger - med et "acceptabelt" password
Problemet med de danske bogstaver findes IKKE paa denne nye bruger
Jeg lagde maerke til, at den nye bruger blev praesenteret for et "velkommen til Ubuntu" forloeb ved foerste indlogning. Denne praesentation fik jeg ikke paa min profil.
Spoergsmaalet er nu:
Skal jeg gennemfoere en clean install forfra igen
eller kan jeg oprette en ny bruger (med samme navn) - og overfoere alle dokumenter m.v. fra den nuvaerende bruger til den nye
... og saa til slut slette den gamle/nuvaerende bruger
Skal jeg gennemfoere en clean install forfra igen eller kan jeg oprette en ny bruger (med samme navn) - og overfoere alle dokumenter m.v. fra den nuvaerende bruger til den nye ... og saa til slut slette den gamle/nuvaerende bruger
Ja det kan du gøre, men hvad er det næste du finder ud af der er gået ged i?
Klaus Rasmussen skrev:Nej, jeg tror vi snakker forbi hinanden. Jeg fornemmer du har beholdt din hjemmemappe. Er det ikke korrekt?
Jo det er korrekt. Den vil jeg da nødig slette. Men jeg fornemmer, at netop dette er grunden til, at det ser ud til at fungere med AJenbos forslag, om at oprette en ny bruger ... for det virker nemlig fint.
Kan jeg evt udnytte dette til, at oprette en ny bruger - overføre mine filer fra /home/ - og så slette den oprindelige bruger
Senest rettet af naucher 5. okt 2022, 20:40, rettet i alt 1 gang.