Rod med Synaptic

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Schindler

Rod med Synaptic

Indlæg af Schindler »

Hej,

Jeg er rimelig grøn i forhold til Ubuntu og brug af Terminal og har vist fået roddet mig ud i noget skidt:

Leder efter løsning på Java-problemet til netbank og i den forbindelse har jeg prøvet forskellige ting - Hvilket jeg belært af denne erfaring ikke gør igen, uden at vide præcist, hvad der foregår en anden gang - Nu ville jeg så åbne Synaptic pakkehåndtering, da jeg får denne besked:

E: dpkg was interrupted, you must manually run 'dpkg --configure -a' to correct the problem.
E: _cache->open() failed, please report.

Kan nogen hjælpe mig med at gøre skaden god igen? :(

På forhånd tak for hjælpen.
sådanUBUNTU
Geografisk sted: Valby

Re: Rod med Synaptic

Indlæg af sådanUBUNTU »

Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50
Wrapper
Geografisk sted: Århus, Denmark

Indlæg af Wrapper »

Schindler skrev:E: dpkg was interrupted, you must manually run 'dpkg --configure -a' to correct the problem.

Du skal bare gøre som fejlmeddelelsen siger, altså dpkg --configure -a i en terminal, dog kræver det administrative rettigheder, så du skal lige bruge sudo, så den endelige kommando blive således:
sudo dpkg --configure -a
Billede

Billede
Wrapper
Geografisk sted: Århus, Denmark

Indlæg af Wrapper »

sådanUBUNTU skrev:Se lige her:

viewtopic.php?f=3&t=2866&p=15841

:)

Vel nok det soørgsmål der er blevet svaret på flest gange... Jeg tror faktisk søgefunktionen kan opfange det hvis man søger på det ;) men mon ik det går hehe...
Billede

Billede
Schindler

Indlæg af Schindler »

Det kan vist kun betale sig at blive skarp til det her pis og den terminal i en fart...:-)

Nu fik jeg så at vide, da jeg åbnede Synaptic, at jeg har én defekt pakke. Har som sagt prøvet at få Danske Netbank til at virke, men uden held endnu. Dét, jeg ville gøre nu, var at følge #11 i denne:

https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=3&t=2732

Kan nogen sige god for dette, således at jeg, Windows-menneske, får netbanken til at virke?

På forhånd tak.
sådanUBUNTU

Indlæg af sådanUBUNTU »

Jeg kan godt sige god for fremgangsmåden.

Jeg ordnede java-buggen med på mine forældres pc sammen med min far over telefonen. Han sagde dog, at java plugin 1.6 stadig fremgik af "about:plugins" i firefox, men det ved jeg ikke. Nu virker det i hvert fald.

Vi fulgte Laoshis tråd.

Held og lykke. Det burde virke ;-)

PS. Jeg har kontaktet Danske Bank. Første gang fik jeg et irrelevant standardsvar. Anden gang bekræftede de, at de er opmærksomme på problemet
Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50
Schindler

Indlæg af Schindler »

Jeg gjorde præcist som foreskrevet i tråden, bortset at jeg ændrede navnet på Firefox-mappen, da jeg har fjernet 3.0-betaen og installeret 2.0.
Giver det et problem?

Når jeg skriver

about:plugins

får jeg at vide, at jeg ingen plugins har. Når jeg kigger i den mappe, jeg lagde den i, ligger den der imidlertid?

På forhånd tak.
sådanUBUNTU

Indlæg af sådanUBUNTU »

Øjeblik. Firefox 2 har plugins placeret i en anden mappe end firefox 3 beta. Tror nok at Firefox 2 plugins ligger i din home-mappe et eller andet sted.
Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50