marie@idiomatic skrev:Øh, kan jeg godt bare hive usb'en ud nu her mens jeg står inde i bios? For så vil maskinen vel forsøge at starte fra SSD'en, og så får jeg testet Windows på den måde uden at jeg behøver sætte den øverst i bootrækkefølgen.
Ja.
marie@idiomatic skrev:Øh, kan jeg godt bare hive usb'en ud nu her mens jeg står inde i bios? For så vil maskinen vel forsøge at starte fra SSD'en, og så får jeg testet Windows på den måde uden at jeg behøver sætte den øverst i bootrækkefølgen.
marie@idiomatic skrev:AJenbo skrev: Saa lange den ikke starter et system fra harddisken er der ikke noget data der bliver andret og saa kan du bare slukke ved at trykke paa tænd-/slukknappen.
Også mens jeg står inde i bios?
marie@idiomatic skrev:AJenbo skrev:Gaar den selv igang med disk check?
Ja. Da den havde gennemført det et par gange, valgte jeg at afbryde med ctrl+c for at komme lidt hurtigere videre, men den går troligt i gang selv efter hver genstart. Det gjorde den for øvrigt også dengang jeg bootede fra dvd.
marie@idiomatic skrev:AJenbo skrev:Har du proevet Ubuntu Safe Graphics?
Nej - ved ikke hvad det indebærer, men det kunne jo så blive det næste. Jeg må hellere teste Windows først for at se om det også kører hos mig eller kun hos Føniks.
AJenbo skrev:Ok, det er da meget interessant. Jeg ved ikke lige ellers hvad du kan hive ud af Windows, så bare sluk den.
AJenbo skrev:Det tyder på at problemet er med noget du har sluttet til computeren. Prøv at begrænse det til minimum (kun skærm og tastatur).
AJenbo skrev:Prøv eventuelt med en anden skærm og tastatur.
AJenbo skrev:Prøv med strøm fra et andet sted.
AJenbo skrev:Også et rigtig godt forslag fra Klaus med at prøve USB på en anden computer.
marie@idiomatic skrev:AJenbo skrev:Det tyder på at problemet er med noget du har sluttet til computeren. Prøv at begrænse det til minimum (kun skærm og tastatur).
Altså uden mus?
marie@idiomatic skrev:Men kan det ikke have noget at gøre med at jeg havde startet fra usb'en inden jeg forsøgte at starte Windows?
marie@idiomatic skrev:Kan det være selve strømkablet? De ville ikke have kablet med da jeg indleverede den, så det er ikke testet.
marie@idiomatic skrev:Må jeg gerne gennemføre denne proces for at komme frem til en mulighed for at lukke maskinen korrekt ned igen?