Transmission.
-
Transmission.
Hej.
Jeg kunne meget godt tænke mig at vide hvordan det der p2p fungerer. Jeg har aldrig rodet med det. Jeg har været inde på deres hjemmeside, men den gjorde mig nu ikke meget klogere.
Hvordan er sikkerheden? Og kan man i det hele taget bruge p2p til lovlige ting?
Jeg kunne meget godt tænke mig at vide hvordan det der p2p fungerer. Jeg har aldrig rodet med det. Jeg har været inde på deres hjemmeside, men den gjorde mig nu ikke meget klogere.
Hvordan er sikkerheden? Og kan man i det hele taget bruge p2p til lovlige ting?
Hilsen Kim.
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: Transmission.
man kan sige at p2p , er en form for elektronisk "kædebrev" , man henter små bidder data , fra mange forskellige pc´er .
nu ved jeg jo ikke hvad det er for en hjemmeside , som du har været inde og læse , men p2p kan bruges til lovlige ting ,
som feks download af ubuntu , og hvis det kører godt , kan der komme meget fart på downloaden .
den med sikkerheden kommer an på hvad man henter , jeg læste engang at musik er det , der er flest virusser i ! , men
det er nok ikke det , som giver problemer med ubuntu .
prøv også at hente deluge (i tilføj-fjern) , det er mere avanceret end transmision .
nu ved jeg jo ikke hvad det er for en hjemmeside , som du har været inde og læse , men p2p kan bruges til lovlige ting ,
som feks download af ubuntu , og hvis det kører godt , kan der komme meget fart på downloaden .
den med sikkerheden kommer an på hvad man henter , jeg læste engang at musik er det , der er flest virusser i ! , men
det er nok ikke det , som giver problemer med ubuntu .
prøv også at hente deluge (i tilføj-fjern) , det er mere avanceret end transmision .
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
Hvordan foregår det med at man henter data fra andre computere? Har folk så adgang til ens computer?
Hvis man skal bruge det lovligt, hvor skal man så bruge det? (Meget gerne til andet end Ubuntu )
Jeg har læst en del om Anti-pirat gruppen inde på Piratgruppen og har læst mig til at man kan blive stævnet osv. Hvordan i alverden ved Anti-pirat gruppen hvad man laver på sin computer? De har da ikke adgang til ens computer? Ikke at jeg vil lave noget ulovligt, men jeg er nysgerrig omkring p2p.
Hvis man skal bruge det lovligt, hvor skal man så bruge det? (Meget gerne til andet end Ubuntu )
Jeg har læst en del om Anti-pirat gruppen inde på Piratgruppen og har læst mig til at man kan blive stævnet osv. Hvordan i alverden ved Anti-pirat gruppen hvad man laver på sin computer? De har da ikke adgang til ens computer? Ikke at jeg vil lave noget ulovligt, men jeg er nysgerrig omkring p2p.
Hilsen Kim.
-
- IRC nickname: kvik
- Geografisk sted: Söderhamn, Sverige
Du kan bruge den klient her Azureus til torrent den er i tilføj/fjern. Og den er lovlig i sig selv, så kommer det an på hvad du vil hente. Hvis du henter ubuntu fra et site er det ok, men henter du de nye film eller musik fra de store selskaber er det ikke så godt
Med Venlig hilsen
Kvik
Blog: http://kviksworld.wordpress.com
----------------------------------------------------------------
Acer Aspire 5741G Ubuntu 12.04
Lubuntu 12.04
Pentium 4 3GHz
1GB ram
GeForce 6600GTS (tror jeg)
80 GB HD
Kvik
Blog: http://kviksworld.wordpress.com
Acer Aspire 5741G Ubuntu 12.04
Lubuntu 12.04
Pentium 4 3GHz
1GB ram
GeForce 6600GTS (tror jeg)
80 GB HD
-
- Admin
hvis det er fordi du gerne vil prøve p2p , så brug et af de nævnte programmer , og gå til :
https://help.ubuntu.com/community/BitTorrent
det er ubuntu´s bittorrent (p2p) hjemmeside , så kan du se hvordan det virker .
https://help.ubuntu.com/community/BitTorrent
det er ubuntu´s bittorrent (p2p) hjemmeside , så kan du se hvordan det virker .
-
- Geografisk sted: Århus N
Bittorrent er supernemt. Du henter en lille tekstfil, der er et slags adressebrev, som fortæller, hvilke filer, dit program skal hente. Hvis jeg kører denne fil på samme tid som dig, betyder det, at vi kan dele fil X med hinanden. Det er kun denne fil og altså ikke andre filer på din computer, jeg kan hente fra dig.
Som sådan har du ikke magt over, hvem du henter fra, og hvem der henter fra dig. Imens du downloader fil X, uploader du en del af fil X, sådan at alle kan få gavn af fil X.
Fil X kan være alting: Både lovlige filer, så som en Linux-distribution, men også film, musik, programmer og andre ting. Sidstnævnte er ofte ulovligt, men selve fildelingsprogrammet i sig selv er ikke!
Jeg vil anbefale Azureus eller Deluge på Linux og µTorrent på Windows
Som sådan har du ikke magt over, hvem du henter fra, og hvem der henter fra dig. Imens du downloader fil X, uploader du en del af fil X, sådan at alle kan få gavn af fil X.
Fil X kan være alting: Både lovlige filer, så som en Linux-distribution, men også film, musik, programmer og andre ting. Sidstnævnte er ofte ulovligt, men selve fildelingsprogrammet i sig selv er ikke!
Jeg vil anbefale Azureus eller Deluge på Linux og µTorrent på Windows
-
Mange tak for jeres svar
Jeg kunne dog godt tænke mig at få svar på dette:
Et andet spørgsmål:
Er det så kun når jeg downloader fra Deluge at folk kan hente filen fra min Computer? Hvad så når det er downloaded? Kan folk så ikke længere hente filen jeg har downloadet fra Deluge? Og er det 100% sikkert at der ikke kan hentes andre filer fra mig end den/de downloadede filer fra Deluge fra min computer? (Jeg har netbank osv. så det vil jeg helst holde for mig selv )
Hvor kan jeg hente filer via Deluge? Jeg ønsker ikke at hente ulovlig materiale, så en hæderlig side vil være at foretrække at blive henvist til
Jeg kunne dog godt tænke mig at få svar på dette:
Et andet spørgsmål:
Er det så kun når jeg downloader fra Deluge at folk kan hente filen fra min Computer? Hvad så når det er downloaded? Kan folk så ikke længere hente filen jeg har downloadet fra Deluge? Og er det 100% sikkert at der ikke kan hentes andre filer fra mig end den/de downloadede filer fra Deluge fra min computer? (Jeg har netbank osv. så det vil jeg helst holde for mig selv )
Hvor kan jeg hente filer via Deluge? Jeg ønsker ikke at hente ulovlig materiale, så en hæderlig side vil være at foretrække at blive henvist til
Hilsen Kim.
-
- Geografisk sted: Århus N
Så vidt jeg ved, hooker Anti-Piratgruppen sig op på nogle af de ulovlige downloads som enhver anden bruger. Din IP-adresse er synlig, så derfor kan de sporer dig.
Folk kan kun hente fil X, som du har liggende i dit Peer-To-Peer program. Når din download er færdig, kan du stoppe den, men de fleste foretrækker, at man bliver ved. Du skal mindst blive ved, indtil du har sendt programmet til en anden, ifølge god skik. Altså skal din Download/Upload ratio være højere end 1.
Folk kan kun hente fil X, som du har liggende i dit Peer-To-Peer program. Når din download er færdig, kan du stoppe den, men de fleste foretrækker, at man bliver ved. Du skal mindst blive ved, indtil du har sendt programmet til en anden, ifølge god skik. Altså skal din Download/Upload ratio være højere end 1.
-
- Admin
1: din ip addresse kan spores , når du er på nettet ( så tænk før du logger på ) .
2: det er kun imens man downloader at man sender til andre , efter download kan man fjerne filen fra deluge , og
så er der ingen der kommer ind i den igen .
3: p2p åbner ( mig bekendt) ikke nogle "bagdøre" .
4: der er sikkert mange herinde der kender en "hæderlig side" , hvad leder du efter ?
( den side med ubuntu er feks hæderlig )
2: det er kun imens man downloader at man sender til andre , efter download kan man fjerne filen fra deluge , og
så er der ingen der kommer ind i den igen .
3: p2p åbner ( mig bekendt) ikke nogle "bagdøre" .
4: der er sikkert mange herinde der kender en "hæderlig side" , hvad leder du efter ?
( den side med ubuntu er feks hæderlig )
-
Okay, men hvordan finder de en IP adresse? Altså anti-pirat gruppen. Har de en server der tracker IP aktivitet på ulovlige downloads? Eller kører de selv en p2p klient og så leder efter ip adresser der downloader ulovlig materiale? Eller kan man i det hele taget se ip adresser i en p2p klient?
Tja, jeg er total grøn med p2p så jeg ved egentlig ikke om der er nogen film eller musik der kan erhverves lovligt?
Tja, jeg er total grøn med p2p så jeg ved egentlig ikke om der er nogen film eller musik der kan erhverves lovligt?
Hilsen Kim.
-
- Geografisk sted: Valby
Du lusker da godt nok rundt om den varme grød. Gå dog ind og download den nye blockbuster . Jeg tror mere, at dine tvetydige indlæg her vækker Antipiratgruppens opmærksomhed.
Kristen metaller ved navn Kim med sandsynlig interesse for krybdyr. Lidt undercoveraktiviteter i miljøet og de har dig i deres kløer. GYS
Kristen metaller ved navn Kim med sandsynlig interesse for krybdyr. Lidt undercoveraktiviteter i miljøet og de har dig i deres kløer. GYS
Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50
IBM Thinkpad R50
-
Jeg lusker ikke. Jeg går ikke ind og downloader film der ikke er lovlige at downloade (Jeg aner ikke engang hvordan man gør ). Faktisk så forstår jeg ikke at jeg næsten skal trække med vold og magt efter en side hvor jeg kan komme igang med Deluge hvis jeg ønsker det. Det er som om det hele er lidt tys tys. Tja, Anti-pirat gruppen vil ikke finde andet end lovlig aktivitet herfra, Jeg hader bare at vide at der er nogen der holder øje, men ikke ved hvad de gør for at holde øje. Der er såmænd ikke mere i det.
Åh nej Jeg siger bare at jeg ikke gjorde det med vilje Newbi-mistakes
Det er selvfølgelig en joke.
Åh nej Jeg siger bare at jeg ikke gjorde det med vilje Newbi-mistakes
Det er selvfølgelig en joke.
Hilsen Kim.
-
- Geografisk sted: Valby
Tjah... torrent er nok mest brugt til ulovlige downloads, men kan altså også bruges til lovlige aktiviteter.
Jeg fandt lige et link, som evt. kan have din interesse:
http://newteevee.com/2007/03/03/ten-sit ... -torrents/
Jeg fandt lige et link, som evt. kan have din interesse:
http://newteevee.com/2007/03/03/ten-sit ... -torrents/
Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50
IBM Thinkpad R50