Hej Alle
Jeg har lige hentet den nye updatering af Firefox 3 så den bliver til 3 RC1
Nu har jeg hentet den og sidder med en fil der hedder firefox-3.0rc1.tar.bz2 på skrivebordet
Hvordan installere jeg denne pakke ???
På forhånd tak
Installation af tar.bz2 pakker ???
-
- Geografisk sted: Valby
Re: Installation af tar.bz2 pakker ???
Lad være med det. RC1 bliver lagt i Ubuntus officielle softwarekilder snart, og så opdaterer dit system selv til denne version. Det har ubuntu valgt at gøre i forbindelse med Firefox 3, fordi de ekstraordinært inkluderede en beta-udgave.
Tar.bz2-pakker skal kompileres, hvilket ikke er så brugervenligt. Det er altid bedst at benytte synaptic og som minimum lede efter en deb-pakke på nettet. Men altså, hav lidt tålmodighed i det konkrete tilfælde.
PS. Hvis du ellers gerne vil have cutting-edge og ikke supporteret software, må du aktivere Ubuntu Backports-softwarekilden.
Tar.bz2-pakker skal kompileres, hvilket ikke er så brugervenligt. Det er altid bedst at benytte synaptic og som minimum lede efter en deb-pakke på nettet. Men altså, hav lidt tålmodighed i det konkrete tilfælde.
PS. Hvis du ellers gerne vil have cutting-edge og ikke supporteret software, må du aktivere Ubuntu Backports-softwarekilden.
Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50
IBM Thinkpad R50
-
Okay takker
Så tror jeg jeg venter. mener ikke jeg er hardcore nok til det endnu =)
Så tror jeg jeg venter. mener ikke jeg er hardcore nok til det endnu =)
-
- Geografisk sted: Valby
Det er meget sjældent, at man egentlig har brug for at kompilere selv. Det meste ligger i softwarekilderne, og resten er som regel til at finde deb-pakker til ude på nettet.
www.getdeb.net er f.eks. en god ressource. Husk også at tilføje medibuntu (medibuntu.org)
For at være helt ærlig har jeg kun kompileret én gang, hvor det ikke rigtig ville lykkes. Og siden har jeg fundet ud af, at det ikke rigtig er en nødvendighed at kunne.
www.getdeb.net er f.eks. en god ressource. Husk også at tilføje medibuntu (medibuntu.org)
For at være helt ærlig har jeg kun kompileret én gang, hvor det ikke rigtig ville lykkes. Og siden har jeg fundet ud af, at det ikke rigtig er en nødvendighed at kunne.
Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50
IBM Thinkpad R50