Spontant freeze. im going crasy

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
simarson

Spontant freeze. im going crasy

Indlæg af simarson »

Jeg har siden jeg installerede Ubuntu 8.04 haft problemer med spotane freeze. Hvis der var lyd så går den loop.
Jeg er derefter nød til at resette manualt. Det er sket som noget af det første efter opstart. Andre gange har jeg kunne holde den kørende over mange timer. Det er sket med VLC med og alene, firefox med og alene, Deluge, intet, standby, dvale, sortskærm. Det sker igen og igen og jeg er ved at miste tålmodigheden med denne version.

jeg savner 7.10 som jeg fik til at virke med alt. Nu virker max 50 procent i forhold og så har vi freezene oven i.

Nogen der har info omkring dette fænomen eller er jeg palle alene i verden.
jeg kan overhovedet ikke finde noget på nettet der matcher mit problem.

Tak for god side.

Simon.
fac

Re: Spontant freeze. im going crasy

Indlæg af fac »

Du er nok ikke helt alene i verden, jeg oplever det også, dog ikke nær så ofte som du tilsyneladende oplever det. Jeg oplever at min computer kan fryse i ca. 1 til 2 minutter hvorefter den fortsætter som om intet var hændt. Dette sker vel en gang hver anden uge.

Jeg har set posts omkring dette, og mulige årsager værende f.eks. overophedning, driver problemer eller compiz. En gang i mellem er det dog lykkedes mig at skifte til en terminal og tjekke hvad der står og bruger cpu kraft, men det er tilsyneladende ingenting, udover compiz der bruger lidt mere cpu end normalt. Om det er problemer med en driver ved jeg ikke jeg har ikke tjekket system logs efterfølgende så meget har det ikke irriteret mig endnu.

Jeg må dog tilstå at version 8.04 har fået mig til at overveje seriøst at give en anden distribution en seriøs chance. Man kunne jo også bare blive på version 7.10 men det er ligesom ikke så sjovt.

<EDIT>
Faldt lige over det her link, hvis du nu har en times tid til at læse i:
http://ubuntuforums.org/showthread.php? ... om+freezes
</EDIT>