Jeg skrev:Jeg kunne godt bruge en guide i at kompilere pakker.
Det vil blive lidt svært, da der er 1000 måder at gøre det på. Men man kunne lave en basis pakke, der fortæller lidt omkring det og hvad man skal se efter.
Men jeg ved ikke hvordan man bruger fil / partitioner håndtering når du så er inde i ubuntu. Måske det bare er at sætte cd'en i igen og der lave partitioner ?!
Bjarke skrev:jeg kunne godt tænke mig en How-to: opsætning af ubuntu evt med en liste over hvilke programmer man burde installere fra starten(fx. flash, java osv)
nu kan i sikkert godt høre at jeg er nybegynder(synes selv at jeg er ved at være helt god ) men jeg havde godt nok mange problemer med alt det her(dermed ikke sagt at jeg har været i gang med den anden del endnu)
det her er måske ikke det rigtige sted at skrive det her, men er der nogle der er interreseret i en guide på dansk om at installere NeverWinter Nights på hardy?
jeg har lige fået mit til at køre, og jeg har blandet lidt af hvert fra forskellige engelske guides, så hvis der ikke er nogle der vil have en dansk guide så lavet jeg bare et indlæg i eksterne guides
vil du have hele historien?
det virker... det virker!!!... fuck - hvad har jeg nu pillet ved???
thj01 skrev:Her kan du komme med forslag til guides du står og mangler.
Jeg skal opgrade fra Virtualbox (VB) 1.6.2 til 1.6.4 på en Ubuntu 8.0.4.x (incl additions på gæste-operativsystemet (Win XP SP2)), og
Jeg skal derefter skifte fra NAT netværk (mindst fleksibelt netværk i VB) til Host Interface nettworking (mest fleksibelt netværk i VB)
Jeg kunne godt tænke mig at vide om der er nogen der ville vide noget hvordan jeg har lavet det - altså at jeg laver 2 guides.
Jeg skal have det til at virke inden på lørdag (den 23 august 2008), så de vil være klar rimelig hurtigt.
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
En lille guide til cfv kunne jeg godt bruge, ikke med at få den installeret men såmænd til at bruge den.
Ved den kører i terminal og har leget en del med den, men syntes ikke mine commands virker, for kan ikke få den til at lave en sfv fil af multiple rar pakker i en mappe.
Er næsten totalt newbie med linux/ubuntu, kører dual p.t for Ubuntu/linux understøtter ikke print på cd, på en canon printer.
Du bliver nødt til at være mere specifik, da mange programmer kommer med deres egne metoder til hvordan disse skal kompileres... Husk at læse dokumentationen for pakken i den inkluderede README fil eller på pakkens hjemmeside... Men grundstenen er at have build-essential pakken før du går igang...
tar -jxvf pakkensnavnnummermedmere.tar.bz2 cd pakkensnavnnummermedmere ./configure ---- følg anvisningerne på skærmen for at konfigurere pakken og isntallere evt manglende libs make sudo make install
Du bliver nødt til at være mere specifik, da mange programmer kommer med deres egne metoder til hvordan disse skal kompileres... Husk at læse dokumentationen for pakken i den inkluderede README fil eller på pakkens hjemmeside... Men grundstenen er at have build-essential pakken før du går igang...
tar -jxvf pakkensnavnnummermedmere.tar.bz2 cd pakkensnavnnummermedmere ./configure ---- følg anvisningerne på skærmen for at konfigurere pakken og isntallere evt manglende libs make sudo make install
Det har jeg godt nok lært i mellemtiden, men alligevel tak for svaret..
Det er essentielt at systemimplementere en real-time ekspansionsgate i floppycontrollerchippen, så executiven ikke dead-locker BIOS'en når den looper i det handshakede interface-mode under initial diskboot!
Det har jeg godt nok lært i mellemtiden, men alligevel tak for svaret..
Det var da så lidt, ville bare svare dig eftersom der ingen der lige havde gjort det.