Jeg bruger også Ubuntu på arbejdet, og af ukendt årsag blev jeg nakket af vores egen Firewall i går (torsdag), for at have over 1000 åbne forbindelser på netværket. Jeg fatter intet af det, for jeg havde skolens mail, intra, et Trello-board, 3-4 faner med linux-kodeeksempler og Youtube åben.
Vores leverandør mener at, det er Transmission som har skabt alle de tråde. Det er jeg så direkte uenig i. Der er kun en enkelt fil med Xubuntu som torrent, og programmet har ikke været startet siden mandag middag.
Ud fra mit kendskab til Ubuntu og Transmission, er det umuligt at et nedlukket program kan skabe forbindelser, uden at man som root (admin) kan se det.
Vi testede det i dag, og de tal som jeg får fra leverandøren, passer rimeligt godt med målingerne i Terminalen. Hverken hjemme eller på arbejde kan jeg komme over 60 tråde, og jeg har endda ret meget mere kørende hjemme (skype, slack, dropbox ect).
Jeg bruger følgende til test:
Kode: Vælg alt
sudo watch ss -tp
Så mit spørgsmål er. Kan Transmission i lukket tilstand skabe skjulte forbindelser på netværket?