Backup til ekstern disk
-
Backup til ekstern disk
Jeg har forsøgt at tage en backup med Simple Backup Suite, men den giver ikke mulighed for at man kan gemme andre steder end i Ubuntus mapper, og jeg vil gerne gemme på en anden disk. Hvordan klarer jeg den?
-
- Geografisk sted: Valby
Re: Backup til ekstern disk
Kan du ikke angive en sti til din eksterne enhed?
Eksterne enheder (usb-diske, cdrom og eksterne harddiske) er monteret i linux-filstrukturen under /media/
Eksterne enheder (usb-diske, cdrom og eksterne harddiske) er monteret i linux-filstrukturen under /media/
Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50
IBM Thinkpad R50
-
Nej, en "Gennemse"-knap dækker kun / inkl. /home.sådanUBUNTU skrev:Kan du ikke angive en sti til din eksterne enhed?
Jeg kan så vælge et remote dir. (SSH or FTP), men ikke mountede diske
Jep, det er jeg klar overEksterne enheder (usb-diske, cdrom og eksterne harddiske) er monteret i linux-filstrukturen under /media/
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
jeg bruger apton til backup , den giver også kun mulighed for at gemme i ubuntu´s mapper ,
det løser jeg ved at kopiere backupfilen ud på en extern og derefter slette den backup som ligger
i ubuntu´s mapper .
det løser jeg ved at kopiere backupfilen ud på en extern og derefter slette den backup som ligger
i ubuntu´s mapper .
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
christian.arvai skrev:jeg bruger apton til backup , den giver også kun mulighed for at gemme i ubuntu´s mapper ,
i ubuntu´s mapper .
Ok, vil det sige at du laver en kopi af en flere GB stor backupfil på din eksterne disk, eller laver du flere mindre backups?
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
jeg tager en kopi af hele backupen ( og det er flere gb ) , og ligger den i en mappe med dato , så jeg kan kende forskel på dem .
Med venlig hilsen Christian
-
Takker, den opskrift prøver jeg
-
- Geografisk sted: Valby
Sorry, Gnomy. Da jeg anvendte simple backup suite havde jeg ikke problemer med at vælge ekstern harddisk. Hmm... Men det er også et år siden...
så jeg troede at svaret lå lige for.
så jeg troede at svaret lå lige for.
Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50
IBM Thinkpad R50
-
Jeg synes nu også det er besynderligt at Ubuntu ikke har et program der kan tage backup på en ekstern disk. Ret irriterende faktisk. Jeg har ikke tilstrækkeligt med ledig plads til at jeg kan lave en backup at det hele, så jeg må først lave backup af lidt, flytte backuppen, og så lave backup af noget andet.