Hej igen!
GOD man for brugt nogle timer på det her
Nå nu lyder mit spm på:
Da jeg installede Ubuntu, kørte jeg installationen fra windows.
Derfor når jeg genstarter kan jeg vælge mellem windows og Ubuntu..
MEN
nu vil jeg gerne af men windows... hvordan gør jeg det lettest?
Er meget ny i det, så hvis en vil være flink at lave en lille guide bliver jeg meget glad
Jeg har NTFS filsystem, men ved ikke hvilken type Ubuntu selv lavede, da den blev installeret (hvis den overhovede har levet en)
dvs.
Jeg vil gerne af med windows, og lave en partition hvor ubuntu ligger på...?
Windows skal dø... hvordan! :)
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: Windows skal dø... hvordan! :)
er du sikker på at du vil helt af med windows , hvis du ikke er det kan du hente et program der
hedder " startup manager " , som du kan hente i tilføj-fjern , den kan indstilles så du starter i ubuntu .
hvis du er sikker (helt sikker) er det nemt , tag den live cd du har , brug den som bootdisk og lad den lave
guidet installation på hel disk .
MEN DER ER INGEN VEJ TILBAGE !!! , så du skal være sikker
ps: ubuntu laver selv filsystemet om fra nfts til ext3
hedder " startup manager " , som du kan hente i tilføj-fjern , den kan indstilles så du starter i ubuntu .
hvis du er sikker (helt sikker) er det nemt , tag den live cd du har , brug den som bootdisk og lad den lave
guidet installation på hel disk .
MEN DER ER INGEN VEJ TILBAGE !!! , så du skal være sikker
ps: ubuntu laver selv filsystemet om fra nfts til ext3
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
hej christian...
tak for dit svar...
RIP windows!
tak for dit svar...
RIP windows!
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
he he
jeg har aldrig haft det så godt med windows , som jeg havde den dag jeg slettede vista .
jeg har aldrig haft det så godt med windows , som jeg havde den dag jeg slettede vista .
Med venlig hilsen Christian