Problem med live cd

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
fritjof

Problem med live cd

Indlæg af fritjof »

Jeg har besluttet mig for at prøve Ubuntu, da jeg læste om live cden. Jeg har downloaded den seneste udgave og brændt den på en cd (ved laveste hastighed). Når jeg booter fra cden kommer jeg fint ind i menuen, hvor jeg kan vælge at køre Ubuntu uden at installere noget. Mit problem opstår når jeg så forsøger at starte. Der kommen en bjælke, hvor der står noget i retningen af "loader linuxkernen", men derefter går maskinen kold (ved 100%). Hvad kan der være galt?

Jeg har ikke forsøgt at installere Ubuntu, da jeg bare vil prøve systemet.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Problem med live cd

Indlæg af Christian.Arvai »

hvad er din maskines specs. og er det ubuntu 8.04 lts 32 eller 64 bit , som du vil kører live ?

ps : det er fornuftigt at du vil prøve at køre live cd , så for du ingen problemer hvis du senere fortryder .
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Stra
Geografisk sted: Ikast-Herning

Indlæg af Stra »

fritjof skrev:Jeg har besluttet mig for at prøve Ubuntu, da jeg læste om live cden. Jeg har downloaded den seneste udgave og brændt den på en cd (ved laveste hastighed). Når jeg booter fra cden kommer jeg fint ind i menuen, hvor jeg kan vælge at køre Ubuntu uden at installere noget. Mit problem opstår når jeg så forsøger at starte. Der kommen en bjælke, hvor der står noget i retningen af "loader linuxkernen", men derefter går maskinen kold (ved 100%). Hvad kan der være galt?

Jeg har ikke forsøgt at installere Ubuntu, da jeg bare vil prøve systemet.

Prøv ved opstart at lade den tjekke cden for fejl.

stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
fritjof

Indlæg af fritjof »

Jeg fik løst problemet. Downloadede en ny iso-fil og brændte en ny cd. Det var hvad der skulle til, og jeg skriver dette mens ubuntu kører. Tak for de hurtige tilbagemeldinger fra en måske kommende bruger :)
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

jeg tror ikke du havde behøvet at hente en ny isofil , men fint at det virker nu .

så havde STRA ret med cd fejlen .
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing