Det her er rigtig frustrerende.. I er godt med på, at man i både Firefox og IE kan trykke backspace for at gå en side tilbage, ikke? Den funktion eksisterer tydeligvis ikke i Ubuntu.
Er det noget man kan slå til? Eller er jeg dømt til at skulle bruge musen?
Backspace i min browser?
-
- Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland
Backspace i min browser?
Dell Studio XPS 16 Ubuntu 11.10 64-bit - Windows 7 64-bit
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD
"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD
"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams
-
- Geografisk sted: Valby
-
- Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland
Re: Backspace i min browser?
Sweet! Tak for det
Dell Studio XPS 16 Ubuntu 11.10 64-bit - Windows 7 64-bit
-
- Geografisk sted: Fredericia
du kan også bare lære at gøre det på den "rigtige" måde ved at trykke [alt] + [<-] for at gå en side tilbage og [alt] + [->] for at gå en side frem
Det ligger meget mere naturligt i hånden end at skulle række helt hen over tasteturet for at ramme [backspace] knappen
Det ligger meget mere naturligt i hånden end at skulle række helt hen over tasteturet for at ramme [backspace] knappen
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html
Kører LTS udgaverne.
"It's always easy if you know how to do it."
Kører LTS udgaverne.
-
- Geografisk sted: Århus N
Enig med ovenstående. Tog mig lidt tid at "lære", men nu bruger jeg det hele tiden. Man kan også køre frem, hvilket ofte er rart
-
- Geografisk sted: Valby
-
- Geografisk sted: Fredericia
myself
Det virker også i windows
Hvis man så bruger flere vinduer i gnome kan man ved at sætte [Ctrl] sammen med det skifte mellem vinduerne.
Mit største problem med [backspace] er at man skal flytte hånden relativt langt i forhold til den "rigtige" metode. Når hænderne ligger i hvileposition ligger [alt] + [<-] lige der hvor ens hænder er i forvejen. - det bliver MEGET hurtigt helt naturligt.
[backspace] er bare en dårlig vane (oven i købet indført af MS), som skal aflæres
du kan også bare lære at gøre det på den "rigtige" måde ved at trykke [alt] + [<-] for at gå en side tilbage og [alt] + [->] for at gå en side frem
Det virker også i windows
Hvis man så bruger flere vinduer i gnome kan man ved at sætte [Ctrl] sammen med det skifte mellem vinduerne.
Mit største problem med [backspace] er at man skal flytte hånden relativt langt i forhold til den "rigtige" metode. Når hænderne ligger i hvileposition ligger [alt] + [<-] lige der hvor ens hænder er i forvejen. - det bliver MEGET hurtigt helt naturligt.
[backspace] er bare en dårlig vane (oven i købet indført af MS), som skal aflæres
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html
Kører LTS udgaverne.
Kører LTS udgaverne.