Kode: Vælg alt
ssh: connect to host 192.168.x.xx port 22: No route to host
ssh: connect to host 192.168.x.xx port 22: No route to host
ssh tog@192.168.0.14
ssh -p 555 tog@192.168.0.14
ssh tog@192.168.x.xx
ssh tog@xxx.xxx.xxx.xxx
gundersen@gundersen-desktop:~$ ssh tog@xx.xxx.xxx.xxx
ssh: connect to host xx.xxx.xxx.xxx port 22: Connection timed out
gundersen@gundersen-desktop:~$
Toddvarg skrev:Jeg kalder de 2 routere Norge og Danmark for enkelthedens skyld. Jeg fandt ip adressen og når jeg sætter den indbliver resultatet dette. Er det fordi Norge lukket for at komme ind?Kode: Vælg alt
ssh: connect to host xx.xxx.xxx.xxx port 22: Connection timed out
gundersen@gundersen-desktop:~$
Toddvarg skrev:Jeg var inde på routeren og fandt muligheden for port forward. Er det her jeg skal indsætte på Norge, så source ip (Danmark) er min og den lokale (Norge) er den jeg skal ind på?
dig @ns1.google.com -t txt o-o.myaddr.l.google.com +short
(256³ * rrr) + (256² * xxx) + (256¹ * yyy) + (256⁰ *zzz)
AJenbo skrev:Enable Port Forwarding: Yes
Service Name: SSH-til-far
Source IP: (for sikkerhedesskyld kan du sætte den til din danske IP så vil det nok kun være der fra du kan forbinde)
Port Range: 22 (norge routeres, port den du forbinder til, så her har du frit valg)
Local IP: 192.168.x.xx (din fars maskines lokale ip)
Local Port: 22 (den port din fars maskine lytter til SSH forbindelser på)
Protocol: TCP (jeg er næsten helt sikker på SSH er via TCP, men du kan jo sætte den til begge, prøve eller slå det op )
Det burde være det hele.
P.s. bemærkede at du hade problemer med at tage et skærmbillede af en åben menu, det kan gøres ved at åbne programmet skræmbillede og sætte den til at tage et billede efter et par sekunder, trykke ok og så åbne menuen inden for de sekunder.
Tak, jeg gættet at det ville være et problem så jeg satte op en statisk ip-adresse for pc'en, dog vidste jeg ikke at de forskellige ip-adresser for routeren kunne også skifte. Godt at vide.lath skrev:Løsningen er at bruge en statisk IP adresse for din far's computer.