marie@idiomatic skrev:Hjælp - betyder det at du først kommer på igen om 30 timer? Er der så en anden der kan forklare mig hvad Anders mener med "Tjek rfkill, installer linux-generic-hwe-16-04-edge (tjek navn)"?
ml@Prutmajs:~$ rfkill Usage: rfkill [options] command Options: --version show version (0.5-1ubuntu3 (Ubuntu)) Commands: help event list [IDENTIFIER] block IDENTIFIER unblock IDENTIFIER where IDENTIFIER is the index no. of an rfkill switch or one of: <idx> all wifi wlan bluetooth uwb ultrawideband wimax wwan gps fm nfc
Lyder det ikke som om jeg mangler noget i kommandoen?
AJenbo skrev:Det er rigtigt forstået at du nettop kan montere hdd permanent som en mappe. Lige pt er den sat op til Windows, så du bør åbne programmet diske op slette ntfs partitionen og istedet oprettet en ext4 partition. Der efter skat der tilføjes en linje i fstabs for at montere den permanent som en bestemt mappe. Det vil også virke fint med Dropbox, programmer vil ikke kunne se forskel på om det er på den ene eller anden disk mappen befinder sig.
Er der nogen der ved hvad det er for en linje der skal tilføjes i fstabs, og hvordan man tilføjer en linje i fstabs?
ml@Prutmajs:~$ rfkill list 0: ideapad_wlan: Wireless LAN Soft blocked: no Hard blocked: yes 1: ideapad_bluetooth: Bluetooth Soft blocked: yes Hard blocked: yes 2: hci0: Bluetooth Soft blocked: yes Hard blocked: no 3: phy0: Wireless LAN Soft blocked: no Hard blocked: no
Skal jeg så prøve at køre "sudo apt install linux-image-generic-hwe-16.04-edge" nu?
AJenbo skrev:Lige pt er den sat op til Windows, så du bør åbne programmet diske op slette ntfs partitionen og istedet oprettet en ext4 partition.
Og derefter dét med starte gparted og mount drive - og til sidst tilføje linjen i fstab? Men på hvilket tidspunkt i denne proces får disken/mappen sit navn og sin placering? Og kan det ændres igen hvis jeg kommer til at lave en fejl?