Hej alle sammen
Jeg har problemer med at installere Cinelerra, det problem jeg har er at jeg ikke kan installere ILM openexr, har ellers hentet det jeg har brug for, men den eneste jeg ikke kan installere er openexr, har prøvet forskellige forumer med løsninger, men ingen virker, hvad er det jeg har brug for?
Cinelerra
-
- Geografisk sted: Køge
Re: Cinelerra
Hvor(Hvordan prøver du at installere Cinelerra, hviken version af Ubuntu bruger du? Er du 32-bit bruger eller 64-bit bruger?
-
Hehe ku godt være en god ide og skrive info
Ok jeg har fået den frem i synaptic package manager, og prøvede at istallere den, men meddelte at der skulle libs med, men meddeler at openexr ikke kan installeres da det er fra en anden pakke eller noget, men har så prøvet at hente pakken og installere den, men virker stadig ikke.
Og min computer er 64bit dual processor med ubuntu 8.04 64bit
Ok jeg har fået den frem i synaptic package manager, og prøvede at istallere den, men meddelte at der skulle libs med, men meddeler at openexr ikke kan installeres da det er fra en anden pakke eller noget, men har så prøvet at hente pakken og installere den, men virker stadig ikke.
Og min computer er 64bit dual processor med ubuntu 8.04 64bit
-
Du bruger den her ikke; http://cinelerra.org/getting_cinelerra.php#ubuntu
Kode: Vælg alt
cat /etc/apt/sources.list
-
Tak AI
det virkede uden problemer og nej det var ikke fra den side men nu ved jeg hvor det er jeg skal finde den i fremtiden mange tak
nu skal jeg bare se om det passer at den er lige så god eller bedre en adobe premiere cs3 som jeg også ejer, hvis så, skal jeg sælge den
det virkede uden problemer og nej det var ikke fra den side men nu ved jeg hvor det er jeg skal finde den i fremtiden mange tak
nu skal jeg bare se om det passer at den er lige så god eller bedre en adobe premiere cs3 som jeg også ejer, hvis så, skal jeg sælge den
-
- Geografisk sted: Kolding
Jeg har generelt problemer med både at finde den (har dog downloaded en version) og installere den. Jeg er jo vant til at der bare er en ikon der skal dobbeltklikkes, hvorefter programmet installeres. Så jeg har brug for en masse god hjælp
mvh Rulfe
v.8.04 på en 64-bit bærbar ASUS. 1000 Mb RAM og 50 Gb HD.
v.8.04 på en 64-bit bærbar ASUS. 1000 Mb RAM og 50 Gb HD.
-
Åben terminalen og skrive (copy/paste)
Ubuntu 8.04
<versioner>
cinelerra (x86 and x86_64 without opengl 2.0 video card)
cinelerra-generic (all x86 and x86_64 with opengl 2.0 video card)
cinelerra-k7 (amd32 without opengl 2.0 video card)
cinelerra-k7gl (amd32 with opengl 2.0 video card)
cinelerra-k8 (amd k8 optimized with opengl 2.0 video card)
Ubuntu 8.04
Kode: Vælg alt
sudo wget http://repository.akirad.net/dists/hardy.list -O /etc/apt/sources.list.d/akirad.list
wget -q http://repository.akirad.net/dists/akirad.key -O- | sudo apt-key add - && sudo apt-get update
sudo apt-get install <insæt den foretrukene version>
<versioner>
cinelerra (x86 and x86_64 without opengl 2.0 video card)
cinelerra-generic (all x86 and x86_64 with opengl 2.0 video card)
cinelerra-k7 (amd32 without opengl 2.0 video card)
cinelerra-k7gl (amd32 with opengl 2.0 video card)
cinelerra-k8 (amd k8 optimized with opengl 2.0 video card)