AJenbo skrev:jeg kan ikke give en præcis guide til uefi da menuen er forskellig fra model til model, men prøv at se i din manuel.
Det er oftest nemmest at se på netværket efter systemet er installeret. Men søg for at du har en anden maskine hvor du kan kontakte os fra.
Jeg antager at jeg kan finde manualen på nettet (fx Lenovos hjemmeside eller lign.) - søger i morgen. Hvis jeg skal finde den på maskinen, er jeg jo nødt til at boote Windows. Men det kunne jeg selvfølgelig også gøre for at finde manualen, og så gemme den på en usb.
Jeg kontakter jer i forvejen fra en anden maskine, da jeg jo ikke kan komme på nettet på den nye. (Jo, hvis jeg booter Windows, kan jeg godt, men jeg er bedre tilpas med at sidde ved min gamle Ubuntu 12.04-maskine, som for øvrigt også er en Lenovo).
AJenbo skrev:Ja, prøv at se hvordan netværket ser ud fra 17.04, det er et Intel kort, hvilket ofte er godt understøttet, så når det ikke automatisk virker vil jeg tro det er pga det er nyre end udgaven af ubuntu.
Er det i øvrigt 16.04.2 eller en tidligere udgaver af 16.04?
Det er den hvor navnet slutter på "LTS" - tænkte at det var bedst at gå efter den. Ubuntu 16.04.2 LTS.