Hej.
Når mapper og filer kopieres fra min Windows-PC til Ubuntu bliver alle bogstaver små.
Hvad skyldes det?
mvh
bent
Filnavne ændres til små bogstaver Windows til Linux
-
- Geografisk sted: Skjern
-
- IRC nickname: mpih
- Geografisk sted: Århus
Re: Filnavne ændres til små bogstaver Windows til Linux
Hej Bent
Det lyder sgu lidt mærkeligt - jeg har i hvert fald ikke set det før. Hvad gør du helt nøjagtigt; hvordan kopierer du og mellem hvad helt præcist?
Det lyder sgu lidt mærkeligt - jeg har i hvert fald ikke set det før. Hvad gør du helt nøjagtigt; hvordan kopierer du og mellem hvad helt præcist?
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
det samme skete for mig med duelboot , de mappe jeg havde lavet på
extern hd med xp , skifte bogstavstørrelse ( blev små ),
når jeg lavede sikkerhedskopiering mellem mine externe harddiske ,
men laver man mapper i linux , kan windows nogle gange ikke lave
en kopi af mappen , det kan være irreterene , specielt hvis man har
mange filer og mapper .
sjovt nok kopiere ubuntu alt , så det må siges at være et windowsproblem.
extern hd med xp , skifte bogstavstørrelse ( blev små ),
når jeg lavede sikkerhedskopiering mellem mine externe harddiske ,
men laver man mapper i linux , kan windows nogle gange ikke lave
en kopi af mappen , det kan være irreterene , specielt hvis man har
mange filer og mapper .
sjovt nok kopiere ubuntu alt , så det må siges at være et windowsproblem.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
Hej.
Linux-maskinen fungerer som server for en Squeezebox, og det har i lang tid fungeret udmærket. Jeg bruger en Windows 2000 maskine med iTunes til at organisere musikken med og til at opdatere ipod'en med.
Fra den maskine kopierer jeg så musikken over på serveren, så det er en meget simpel operation.
Disken med musik er NTFS, og det virkede i UBUNTU 6 og et stykke tid med 7'eren, hvorefter det startede. Nu har jeg installeret 8'eren og problemet er fortsat:
Alle filnavne, der kopieres til Linux-maskinen skrives med små bogstaver.
Da det er mp3 og billeder, er det jo voldsomt besværligt og irreterende.
Er det evt. en eller anden indstilling i Samba, der laver rodet?
mvh
Bent
Linux-maskinen fungerer som server for en Squeezebox, og det har i lang tid fungeret udmærket. Jeg bruger en Windows 2000 maskine med iTunes til at organisere musikken med og til at opdatere ipod'en med.
Fra den maskine kopierer jeg så musikken over på serveren, så det er en meget simpel operation.
Disken med musik er NTFS, og det virkede i UBUNTU 6 og et stykke tid med 7'eren, hvorefter det startede. Nu har jeg installeret 8'eren og problemet er fortsat:
Alle filnavne, der kopieres til Linux-maskinen skrives med små bogstaver.
Da det er mp3 og billeder, er det jo voldsomt besværligt og irreterende.
Er det evt. en eller anden indstilling i Samba, der laver rodet?
mvh
Bent
-
PS.
Når serveren startes med vers. 6, er der ikke problemer, hvis jeg først sletter mappen og kopierer igen. Hvis der overskrives, gentages fejlen.
Måske er en mærkværdighed i af samme slags:
Hver gang slimserver startes fra scratch, skal stien til musikbiblioteket kopieres fra 'explorer', for st den virker. Selv om det ser rigtigt ud, virker det ikke før en gang copy/paste af stien?
mvh
Bent.
Når serveren startes med vers. 6, er der ikke problemer, hvis jeg først sletter mappen og kopierer igen. Hvis der overskrives, gentages fejlen.
Måske er en mærkværdighed i af samme slags:
Hver gang slimserver startes fra scratch, skal stien til musikbiblioteket kopieres fra 'explorer', for st den virker. Selv om det ser rigtigt ud, virker det ikke før en gang copy/paste af stien?
mvh
Bent.