Er lige ved at opgradere fra Ubuntu 7.10 til 8.04. Jeg har installeret mine Home-mappe på en seperat partition og vil derfor gerne beholde den. Jeg vil formatere /root og /swap og så beholde /home. Nu er jeg bare lidt i tvivl, om hvad jeg skal vælge her:
Mit gæt lyder på Ext3-journalfilsystem, men vil gerne lige være 100% sikker. Hvad skal jeg vælge? Og hvad menes der med "journalfilsystem"?
Hjælp ved valg af filsystem - Ext3-journalfilsystem?
-
- Geografisk sted: Århus N
-
- Geografisk sted: Valby
Re: Hjælp ved valg af filsystem - Ext3-journalfilsystem?
swap skal selvfølgelig bare være swap. og / bør være ext3.
De andre filsystemer har forskellige styrker men på almindelige systemer er ext3 bedst.
De andre filsystemer har forskellige styrker men på almindelige systemer er ext3 bedst.
Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50
IBM Thinkpad R50
-
- IRC nickname: eitreach
- Geografisk sted: København
Ubuntu er designet til at fungere bedst på Ext3.
"A Narn heavy cruiser?!"
Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
-
- Geografisk sted: Århus N
Har installeret 8.04 nu. Mand, hvor er det trælst, at mange af mine applikationer er fjernet midlertidigt, så jeg selv skal hente dem ned igen. Har heldigvis fået det til at virke og sidder lige nu og nyder den nye Firefox.
Angående mit spørgsmål i dette emne: Jeg var ikke i tvivl om, at det er Ext3; jeg var bare forvirret over ordet "Journalfilsystem", som jeg slog op på Wikipedia, fordi jeg aldrig har set det før i forbindelse med installering af Ubuntu.
Angående mit spørgsmål i dette emne: Jeg var ikke i tvivl om, at det er Ext3; jeg var bare forvirret over ordet "Journalfilsystem", som jeg slog op på Wikipedia, fordi jeg aldrig har set det før i forbindelse med installering af Ubuntu.