Klaus Rasmussen skrev:Har en Canon Pixma MG5450 kørende som netværksprinter/scanner trådløst. Det spiller bare med Canons egne drivere.
I starten af strengen skriver Jenbo ( og jeg giver ham ret ).
Citat: Jeg tænkte det kunne være en god ide at skrive et emne med printere vi har tested da det nogle gange kan være lidt af et helvede at finde en printer der bare virker.
Et kort tilbageblik...
--------------------------------
Efter en række printere i DOS tiden startende med en Epson nåleprinter og tilhørende farvebånd kom HP laserjet'en på arbejdsbordet. Senere en række printere af forskellig herkomst... OKI400, OKI800, OKIpage 4M (pain in t.. ...) og HP'er i flere udgaver. Det endte for ca. 12 år siden med en HP-LaserJet 2600N og en Brother MFC-7420 kørende på Windows XP. De skrev alle pænt, men kun MFC-7420 kom til at virke med Ubuntu 6.06 LTS. Vista fik jeg aldrig til at virke ordentligt. Brother derimod var inde i varmen.
Da var Ubuntu - stadig for mig - på eksperiment stadiet. På jobbet var det XP og det nye Vista som herskede.
Da intet virkede ordentligt i Vista besluttede jeg, at alt privat og arbejdsrelateret - så vidt overhovedet muligt - skulle udføres på min Linux partion. Som tiden gik blev jeg mere fortrolig med Ubuntu og fra 2008-9 har jeg kun få gange måttet boot'e på min WinXP-partion.
Har prøvet mange forskellige printere, men kun med Brother har jeg positiv erfaring næsten hele vejen igennem.
Har for nuværende 6 Brother-printere kørende.
-----------------------------------------------------------------------------
MFC-7820N - Ældre sag men stadig velkørende.
HL-5340D - hurtig DUPLEX arbejdshest. Kører med extern printserver.
HL3040CN - flotte udskrifter
MFC-6490CW - A3 print og scan (p.t. Kun for sjov...)
DCP-j140W kan let flyttes til hvor behovet er.
QL700 dækker labelbehov. Bruger Glabel fra repositoriet og USB tilkobling.
Fælles er, at på Brothers hjemmeside
http://support.brother.com/g/b/countrytop.aspx?c=dk&lang=da er alle driverne tilgængelige. Til dato har printfunktionen været fuldt dækkende og problemfri. Kun scannerdelen på MFC og DCP har drillet i netwærk. USB kører fint.
vh
Poul