Jeg havede idag et Crash. I starten tog jeg det ikke som noget alvorligt. men efter en lille snak med en nørd fornemmede jeg på ham at dette var "lidt farligt". han snakkede noget om Bad Blocks og en dårlig Harddisk. og så snakkede han om et program - SMART som kunne holde øje med min HD men nu er jeg jo temmelig grøn i dette og mit tekninske Engelsk er slet ikke godt nok til deres manual.
Er der nogen der kan hjælpe mig med at få programmet ned, få det installeret samt rettet til så jeg kan se om der virkeligt er noget galt!
Det skal tilføjes jeg har en Lenovo 3000 N100 og jeg mener den er godt 1½ år gammel. jeg har ikke tidligere under Win haft problemer.
bad Blocks ... fsck
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: bad Blocks ... fsck
du kan hente programmet her
http://www.asrdata2.com/
vælg:
SMART-Ubuntu-2008-05-06.iso
det skal brændes , (dobbeltklik på filen og vælg laveste hastighed).
ps: jeg er selv ved at hente den nu , det fylder 688 mb .
http://www.asrdata2.com/
vælg:
SMART-Ubuntu-2008-05-06.iso
det skal brændes , (dobbeltklik på filen og vælg laveste hastighed).
ps: jeg er selv ved at hente den nu , det fylder 688 mb .
Senest rettet af Christian.Arvai 9. maj 2008, 21:50, rettet i alt 1 gang.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
brugsforvirringen er lidt lang , men du kan læse om programmets funktioner ,
på den side jeg jeg lige viste før .
den virker når man kører den live , men der kommer utroligt mange oplysninger ,
som jeg ikke aner hvad skal bruges til .
nå men cd´en er ok , det ligner en specieludgave af ubuntu med andre valgmuligheder ,
så er her nogle der er "nørdet" nok til at forstå programmet
ps : er maskinen stabil nu ?
på den side jeg jeg lige viste før .
den virker når man kører den live , men der kommer utroligt mange oplysninger ,
som jeg ikke aner hvad skal bruges til .
nå men cd´en er ok , det ligner en specieludgave af ubuntu med andre valgmuligheder ,
så er her nogle der er "nørdet" nok til at forstå programmet
ps : er maskinen stabil nu ?
Med venlig hilsen Christian
-
den kørte stabil for en stund. men nu er den ved at være helt gal igen.
den crasher ikke ofte men det hender. Ubuntu "glemmer" iconer oppe ved uret (batt, bluetooth, lan,) Firefox glemmer også instilliger så som backspace (ikke noget problem efter version 3.) og så Crasher skrærmen også nu... et kort øjeblik skrider billedett nærmest og bliver så nomal igen.
Batteriet er også blevet væsenligt forringet inden for 1 uge. fra at kunne holde strøm 2½ time kan den holde knap 1 time nu.
Den er helt gal!!!
den crasher ikke ofte men det hender. Ubuntu "glemmer" iconer oppe ved uret (batt, bluetooth, lan,) Firefox glemmer også instilliger så som backspace (ikke noget problem efter version 3.) og så Crasher skrærmen også nu... et kort øjeblik skrider billedett nærmest og bliver så nomal igen.
Batteriet er også blevet væsenligt forringet inden for 1 uge. fra at kunne holde strøm 2½ time kan den holde knap 1 time nu.
Den er helt gal!!!
-
- Geografisk sted: Fredericia
Nu har jeg læst tråden igennem et par gange.
De lyder som om du har et heftigt hardware problem.
Men det kan også være at din computer har svært ved at holde spæningen.
Hvis batteriet går fra 2½ time til 1 time så lyder det som om batteriet er defekt.
konkrete løsningsforslag.
Installer Ubuntu om.
Angående bad blocks:
hvis du har bad blocks på din harddiske (områder som ikke kan magnetiseres ordentligt) vil ubuntu afsløre det ca hver 30 gang. der bliver fsck kørt på harddisken.
De lyder som om du har et heftigt hardware problem.
Men det kan også være at din computer har svært ved at holde spæningen.
Hvis batteriet går fra 2½ time til 1 time så lyder det som om batteriet er defekt.
konkrete løsningsforslag.
Installer Ubuntu om.
Angående bad blocks:
hvis du har bad blocks på din harddiske (områder som ikke kan magnetiseres ordentligt) vil ubuntu afsløre det ca hver 30 gang. der bliver fsck kørt på harddisken.
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html
Kører LTS udgaverne.
"It's always easy if you know how to do it."
Kører LTS udgaverne.
"It's always easy if you know how to do it."