AnneMuz skrev:Klaus:
Ja, jeg er klar over det, og har faktisk netop forsøgt at bruge screenshot-funktionen i Linux, som jeg ellers er meget glad for, flere gange i forbindelse med mine svar, men jeg kan ikke få noget "med over" - paste-knappen er nedtonet (en ulykke kommer jo sjældent alene...). Jeg har også ledt efter en vejledning her i forummet for at se, om der skal specielle kommandoer til den funktion. Den er der garanteret et sted (vejledningen), for jeg synes, at jeg havde fat i den i går - jeg kan bare ikke lige finde den nu, og kan ikke huske, hvad det er, man skal gøre for at lægge screenshot ind.
Når der er tale om beskeder i terminalen er det bedst blot at markere dem og kopiere teksten, så slipper vi også for at skulle skrive den af fra et billede
Mht til at indsætte et billede så er tekst feltet her på forummet ikke et dokumen hvor du blot kan indsætte billeder med mere, det håndtere kun tekst. Så du skal først gemme billedet som en fil før du kan vedhæfte det.
Præcis hvordan man gemmer et screen shot i Mint ved jeg ikke, det er jo et Ubuntu forum du er havnet på
I Ubuntu har man programmet Skræmbillede hvor man kan gemme et udsnit som en fil. Ellers kan du også først indsætte billedet i et billede redigerings program som eks. gimp og så gemme der fra.
AnneMuz skrev:AJenbo:
Jeg vender tilbage til dine tips i morgen - lige nu står den på overload, det går bare galt, hvis jeg stresser videre med det lige nu
Det er en rigtig god ide at stoppe før man går død, du kan bage tage fat der hvor du slap i går, så ser vi lige hvad jeg kan finde i mellem tiden.