Tak for svar.
Det skal ikke stå i scriptet, det er en option der skrives når det køres.
I det tilfælde virker det ikke eller jeg starter det forkert.
command
Den skriver Vol - :0. Man kan ikke indtaste noget.
Command
Kode: Vælg alt
$ sudo /usr/bin/vol
Vol - :0
Home directory not accessible: Permisssion denied.
No PulseAudio daemon running, or not running as session daemon.
$
Kan man ændre scriptet til, at man skriver vol 160 i scriptet?
Spørgsmålet om at sliderværdi på 160% i settings -> sound, når man starter computeren, har jeg stillet i flere fora. Intet svar, der siger, hvordan eller hvilken file, der indstiller slideren's volume.
Hvordan tester jeg det sidste script på
https://askubuntu.com/questions/219739/ ... ect=1&lq=1?
På debian forum foreslog man, at bruge pasystray. Men der fremkommer ikke et pasytray icon, man kan bruge til at scrolle.
Det blev også foreslået at oprette en /etc/asound.conf file indeholdende script
Kode: Vælg alt
pcm.main {
type asym
playback {
pcm "master_softvol"
}
capture {
pcm "dsnoop"
}
hint {
show on
description "Main"
}
}
pcm.master_softvol {
type softvol
slave {
pcm "dmix:RATE=44100,FORMAT=S32_LE"
}
control {
name "MASTER"
card "DS"
}
min_dB -60.0
max_dB 10.0
resolution 200
}
Det forekommer, at script'et skal indstilles til det bestemte sound card, som computeren har. Dermed forventer jeg ikke, at det vil virke, hvis man flytter system hdd'en til en anden computer, hvilket man skal kunne.
Jeg har skrevet til alsa hjemmesiden, der ikke har svaret.
Jeg har skrevet til gnome bugzilla. De svarede, at man allerede havde fået en tilsvarende henvendelse. Gnome svarede ikke, om de vil eller hvornår de vil foretage ændringen.
Da computeren ofte ikke kan opnå en volumen, der er høj nok, er det ikke hensigtsmæssigt, at man i ubuntu 16.04 64bit gui gnome ikke kan vælge Allow louder than 100%.
Hvorfor bruger man ikke Allow louder than 100% softwaren fra ubuntu 14.04 64bit? Er den ikke free software? Kan man ikke producere en Allow louder than 100% debian package?