Min Update-manager (i 8.04.er ekstrem langsom eller fungerer slet ikke - jeg kan ikke se hvorfor.
Hvilke kommandoer kan jeg skrive i terminalen for at downloade og installere alle tilgængelige opdateringer)
Opdateringshåndtering i 8.04 er ekstrem langsom...
-
- Geografisk sted: Fyn
Opdateringshåndtering i 8.04 er ekstrem langsom...
Senest rettet af Lektorvis 7. maj 2008, 17:20, rettet i alt 1 gang.
-
Re: Opdateringshåndtering i 8.04 er ekstrem langsom...
Jeg får at vide, at jeg kan installere nye opdateringer. men det kan jeg ikke!
Opdateringshåndtering starter godt nok, men skifter så farve til grå og sådan står den så bare i timer, helt dø. Den kan ikke engang lukkes ned.
- Jeg kan heller ikke starte Synaptic eller softwarekilder. Heller ikke fra terminalen.
- Hvad kan der være galt?
Opdateringshåndtering starter godt nok, men skifter så farve til grå og sådan står den så bare i timer, helt dø. Den kan ikke engang lukkes ned.
- Jeg kan heller ikke starte Synaptic eller softwarekilder. Heller ikke fra terminalen.
- Hvad kan der være galt?
-
Re: Opdateringshåndtering i 8.04 er ekstrem langsom...Løsningen
Ha - nu skal I høre!
Det hele ligger i netværkstilslutningen... Man har fint net og det hele, men man kan ikke få autoriseret adgang til vise områder i systemet, fordi ens værtsnavn og domænenavn er blevet rodet sammen - Derfor kan man ikke komme igennem, så man bliver spurgt om password - derfor står Opdateringshåndteringen bare og venter dumt.
Løsning: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+sour ... bug/195308 - nederst
I korthed på dansk:
klik System > Administration > Netværk
Klik fanen Værter
Unlock
Slet den post hvor 127.0.1.1 står sammen med værtsnavn (din pc's navn) og domænenavn - Men husk dit værtsnavn
Klik Tilføj
I"IP" skriv igen 127.0.1.1
I "Alias" skriv kun dit værtsnavn
Luk
Virker med det samme - hvis det virker
Det hele ligger i netværkstilslutningen... Man har fint net og det hele, men man kan ikke få autoriseret adgang til vise områder i systemet, fordi ens værtsnavn og domænenavn er blevet rodet sammen - Derfor kan man ikke komme igennem, så man bliver spurgt om password - derfor står Opdateringshåndteringen bare og venter dumt.
Løsning: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+sour ... bug/195308 - nederst
I korthed på dansk:
klik System > Administration > Netværk
Klik fanen Værter
Unlock
Slet den post hvor 127.0.1.1 står sammen med værtsnavn (din pc's navn) og domænenavn - Men husk dit værtsnavn
Klik Tilføj
I"IP" skriv igen 127.0.1.1
I "Alias" skriv kun dit værtsnavn
Luk
Virker med det samme - hvis det virker
-