Nautilus vil af en eller anden grund ikke vise "Andre Steder" hvilket forhindrer at selv om du starter Nautilus i root-tilstand, så kan du ikke tilgå system-filer og -mapper. Nogen forslag til hvad det kan skyldes?
PS jeg kører 16.10
Edit: Det handler om Nautilus version 3.20.2
(Løsning var at installere Caja fil manager og bruge den i root-tilstand for at kunne redigere systemfiler og mapper. En nem løsning men Nautilus skal vise de systemfiler i root-tilstand. Venter på en mulig opdatering til Nautilus som muligvis vil afhjælpe fejlen, for jeg kan ikke se hvad man kan gøre).
Nautilus 3.20.1 viser ikke Andre Steder
-
- Geografisk sted: Nordjylland
Nautilus 3.20.1 viser ikke Andre Steder
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
-
- Geografisk sted: Nordjylland
Re: Nautilus 3.20.1 viser ikke Andre Steder
Efter en opdatering af systemet, hvor der også var opdateringer med til Nautilus, og en hurtig genstart af systemet virker Nautilus pludselig som den skal. Den viser Andre Steder og du kan igen starte Nautilus i root-tilstand og tilgå system-filer -mapper. Så det er jo helt rart at se.
Kører du 16.10 så vær sikker på at holde dit system opdateret. Jeg vil anbefale, at du bruger "apt update" og "apt full-upgrade" til at holde dig up to date.
Kører du 16.10 så vær sikker på at holde dit system opdateret. Jeg vil anbefale, at du bruger "apt update" og "apt full-upgrade" til at holde dig up to date.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Nautilus 3.20.1 viser ikke Andre Steder
16.10 er stadig i beta så små problemer som dette må forventes