Jeg har, på både min bærbare og min stationære, nu forgæves forsøgt at afspille ganske almindelige dvd-film, men Totem movie player siger at der sker en fejl og vlc kan slet ikke finde en disc..
Er der nogen der har oplevet samme problem, eller er jeg bare en særling?
PS: Totem viser følgende fejl "An error has ocurred"
At afspille DVD-film.. Hvor svært kan det være? :-(
-
- Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland
At afspille DVD-film.. Hvor svært kan det være? :-(
Dell Studio XPS 16 Ubuntu 11.10 64-bit - Windows 7 64-bit
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD
"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD
"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams
-
- Geografisk sted: Valby
Re: At afspille DVD-film.. Hvor svært kan det være? :-(
Har du installeret "Ubuntu restricted extras" via Tilføj/fjern...
Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50
IBM Thinkpad R50
-
- Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland
Ja det har jeg gjort. Jeg har også forsøgt mig med Mplayer, Kaffeine og Dragon Player, men ingen af delene virker.. Kaffeine, som jeg lige har forsøgt mig med, siger at jeg enten ikke har rettigheder eller at der ikke er noget indhold på discen.
Har været inde og kigge på bruger rettigheder og der er cd-drevet tilladt for mig.
Jeg er helt lost :S
Har været inde og kigge på bruger rettigheder og der er cd-drevet tilladt for mig.
Jeg er helt lost :S
Dell Studio XPS 16 Ubuntu 11.10 64-bit - Windows 7 64-bit
-
- Geografisk sted: Valby
Installer pakkerne libdvdread4 og libdvdnav4:
Du vil måske stadig opleve problemer med (kodede) dvd'er.
I så fald bør du tilføje softwarekilden/repository Medibuntu (som enhver Ubuntubruger alligevel bør have tilføjet).
I Hardy heron skal man køre følgende kommandoer:
og
Herefter installerer man pakken libdvdcss2:
Yderligere oplysninger om Medibuntu findes på medibuntu.org.
Hvis du installerer de ovenstående pakker, vil jeg være puzzled, hvis du ikke er i stand til at spille dine DVD'er. Jeg tror faktisk kun, det er libdvdcss2-pakken du mangler.
Kode: Vælg alt
sudo apt-get install libdvdread4 libdvdnav4
Du vil måske stadig opleve problemer med (kodede) dvd'er.
I så fald bør du tilføje softwarekilden/repository Medibuntu (som enhver Ubuntubruger alligevel bør have tilføjet).
I Hardy heron skal man køre følgende kommandoer:
sudo wget http://www.medibuntu.org/sources.list.d/hardy.list -O /etc/apt/sources.list.d/medibuntu.list
og
sudo apt-get update && sudo apt-get install medibuntu-keyring && sudo apt-get update
Herefter installerer man pakken libdvdcss2:
sudo apt-get install libdvdcss2
Yderligere oplysninger om Medibuntu findes på medibuntu.org.
Hvis du installerer de ovenstående pakker, vil jeg være puzzled, hvis du ikke er i stand til at spille dine DVD'er. Jeg tror faktisk kun, det er libdvdcss2-pakken du mangler.
Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50
IBM Thinkpad R50
-
- Geografisk sted: Køge
Aye,
libdvdcss2 = DVDplayback (must! hvis du vil afspille DVDer)
w32codecs (w64codecs on 64-bit) = diverse close source codecs, bruges mest af Mplayer
Mplayer = En af de bedste multimedia afspillere.
VLC = DEN bedste multimedia afspiller
libdvdcss2 = DVDplayback (must! hvis du vil afspille DVDer)
w32codecs (w64codecs on 64-bit) = diverse close source codecs, bruges mest af Mplayer
Mplayer = En af de bedste multimedia afspillere.
VLC = DEN bedste multimedia afspiller